• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

برگزاری مراسم 9 دی در ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

برگزاری مراسم 9 دی در ارومیه

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، صبح امروز مراسم بزرگداشت سالروز حماسه 9 دی با حضور، مسئولان استانی، بسیجیان، دانش‌آموزان، دانشجویان آذربایجان‌غربی در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.

رسول سنایی‌راد، کارشناس امور سیاسی و بین‌الملل در این مراسم، مناسبت این اجتماع را تجلیل از حماسه 9 دی خواند و اظهار داشت: عبرت‌آموزی فتنه‌گران، از ضرورت‌های برگزاری این مراسم است چرا که عده‌ای قصد تبرعه سران فتنه و برگرداندن آنها به عرصه قدرت بدون پرداخت کمترین هزینه‌ای دارند.

وی گفت: در فتنه 88 تعداد 27 نفر کشته شدند و میدان بازی در اختیار بیگانه و ضد انقلاب قرار گرفت، فتنه و فتنه‌گری خط قرمز ماست اگر فتنه‌گران 10 سال قبل هزینه فتنه‌گری خود را می‌پرداختند این اتفاق در سال 88 برای بار دیگر رخ نمی‌داد.

کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل تصریح کرد: پیام دیگر برگزاری سالروز حماسه 9 دی این است که دشمن بداند همان مردمی که حماسه 9 دی را آفریدند همواره پای دفاع از نظام و ولایت ایستاده‌اند.

سنایی‌راد افزود: ماندگار حماسه 9 دی در حافظه تاریخ از دیگر اهداف بزرگداشت این حماسه است و هیچ نظامی به پیشرفت نمی‌رسد مگر اینکه ثبات داشته باشد.

وی با بیان اینکه قدر امنیت را کسانی می‌دانند که نا‌امنی را تجربه کرده باشند گفت: مردم سوریه و عراق قدرشناس امنیت هستند چرا که داعش که به هیچ هنجاری پایبند نیست وارد خاکشان شده و به خونریزی و کشتار می‌پردازد.

کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل اظهار داشت: 84 درصد کشته‌ها توسط تکفیریها در سوریه سنی است این در حالی است که تکفیری‌ها مدعی مدافع حقوق سنی‌ها هستند.

سنایی راد با اشاره به اینکه اتفاقات فتنه 88 حاصل انحراف برخی از خواص درون نظام بود تصریح کرد: در فتنه 88 برخی‌ها به خود جرات دادند در برابر ولایت بایستند.

وی افزود: حماسه سازان 9 دی که هم با شکوه بود و هم داوطلبانه 4 و 6 دهم میلیون نفر در تهران را تشکیل می‌داد این در حالی است که مجموع آراء میر حسین موسوی و احمدی‌نژاد به این رقم نمی‌رسید.

کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل گفت: در فتنه 88 تعداد 9 نفر از عناصر سفارت انگلیس دستگیر شدند و نخست وزیر رژیم صهیونیستی به طور علنی حمایت خود از فتنه‌گران را اعلام کرد و سلطنت طلبانی با عنوان گروه «تندر» به میدان آمدند و دشمنان اسلام تلاش کردند با هزینه اسلام، اسلام هراسی را جلوه‌گری کنند.

وی فتنه 88 را از پیش‌تعیین شده خواند و افزود: «بی بی سی» فارسی 6 ماه قبل از فتنه 88 ایجاد شد و همه این برنامه‌ها هدفمند اجرا شده بود و فتنه‌گران انتخابات را فرصتی برای پیاده‌سازی برنامه‌های خود جستند.

سنایی راد 9 دی را تجلی وحدت ملت مسلمان ایران دانست و بر پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تاکید کرد.
اجتماع کنندگان در این مراسم با فریاد «یا حسین» ارادت خود را به ائمه اطهار (ع) نشان دادند.

 

Print
691 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان