• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

برگزاری همایش بررسی چالش های پیش رو در مدیریت شهرنشینی در ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

برگزاری همایش بررسی چالش های پیش رو در مدیریت شهرنشینی در ارومیه

این همایش با حضور اساتید دانشگاهی و دانشجویان در چارچوب ارائه راهکارها و چالش های پیش رو در مدیریت شهری با محوریت امورات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، شهرسازی و شهروند مداری برگزار شد.

شهردار ارومیه که در جمع اساتید و دانشجویان سخن می گفت با بیان اینکه امروز مفهوم شهر در سراسر جهان پیوند جدایی ناپذیری با مفهوم شهروند یافته است، گفت: امروزه مفهوم شهر در سراسر جهان پیوند ناپذیری با مفهوم شهروند یافته است که بر این اساس تمام جوامعی که در حال تلاش برای دستیابی به شهرهایی سالم و پایدار می باشند، همزمان و حتی قبل از توجه به مسائل کالبدی شهر به شهروندان آن توجه می نمایند.

محمد حضرت پور در ادامه سخنانش افزود: تا قبل از دوران معاصر در ایران، شهروندی تنها از منظر شهر و شهرنشینی مطرح می گردید و شهروندی رابطه متقابل یک شهرنشین با شهر و مدیران شهری و شهرداری بود و حقوق شهروندی در گرو تصویب نقشه جامع شهر دیده می شد، اما استفاده از واژه شهروند و شهروندی یا حقوق شهروندی در سال های اخیر در میان حقوقدانان و مجامع قانونی و حقوقی دید جامعتری یافته است.

وی با بیان اینکه، آموزش شهروندی نقش بسزایی در جامعه برای پیشرفت اهداف و توسعه شهری دارد گفت: آموزش شهروندی بطور غیررسمی در خانه یا محل کار یا کارگاههای آموزشی و به طور رسمی و به صورت سرفصلی درس مجزا در مدارس و حتی در دانشگاهها به شهروندان می آموزد که چگونه افراد در جامعه، یک شهروند فعال، آگاه و مسئولیت پذیر باشند و این می تواند نقش بسزایی در پیشرفت بنیادهای اساسی شهر و شهرنشینی داشته باشد.

همچنین در پایان همایش، اساتید و دانشجویان به ارائه راهکارها و پیشنهادهای خود پرداختند و نیز شهردار ارومیه به سئوالات دانشجویان پاسخ داد.


 

 

 

 

Print
1087 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان