• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

به فاصله  هر 80 تا 100 هکتار دفاتر نوسازی احداث می شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

به فاصله هر 80 تا 100 هکتار دفاتر نوسازی احداث می شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، لطیف علی نقی پور  با بیان اینکه در سطح شهر ارومیه 417 هکتاربافت فرسوده شناسایی شده است، اظهار کرد: عمده این بافت فرسوده درمنطقه چهارشهرداری ارومیه واقع که این مناطق مسکونی به علت داشتن بیش از 80 سال قدمت و ناپایداری در مقابل زلزله و دیگر بلایای طبیعی به عنوان بافت فرسوده شناسایی شده اند.

وی میزان بافت فرسوده نوسازی شده از سال 89 تا تاکنون را حدوده 3الی 4 درصد عنوان کرد و گفت: مشکل اصلی  بانک های عامل و اعطای تسهیللات از سوی آنان است و همچنین مالکان نیز زیاد راغب به نوسازی بعلت تجمیع شدن پلاک ها نیستند.

نقی پور افزود: شهرداری ارومیه جهت ترغیب و تشویق ساکنان جهت احیای بافت فرسوده اقدام به ارائه 50 درصد تخفیف در پروانه ساختمانی به اضافه برای هر تجمیع 10 درصد می کند.

وی با اشاره به برنامه های سازمان در سال 94،بیان کرد: برای سال 94 برابر با بودجه تخصیص یافته شده برای سازمان مقررشده که سازمان  10 هزار متر مربع  از بافت فرسوده شناسایی شده شهر ارومیه را خریداری کند و با تملک این مقدار بافت و با ورود به کوچه های تنگ و باریک  اقدام به ساخت و ساز با اصول شهر سازی کند.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری ارومیه با بیان اینکه طی بهمن ماه سال 93 دفتر نمونه نوسازی محله در منطقه 4 شهر ارومیه را ه اندازی شد اظهار کرد: این دفتر پس از مذاکرات، مکاتبات و تشکیل جلسات مکرر و بازدید های میدانی از بافت فرسوده  و مطالعات کارشناسی با هدف  شتاب و حرکت جهادی در بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری  راه اندازی شد و به مرور زمان و مطالعات کارشناسی  و بر اساس نیاز محلات در فاصله  هر 80 تا 100 هکتار دفتر نوسازی ایجاد می شود.

Print
810 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان