• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تغیر ساختار روابط عمومی و تنزل جایگاه آن به بهانه کوچک سازی دولت در شرایط فعلی به مصلحت نیست
Anonym

تغیر ساختار روابط عمومی و تنزل جایگاه آن به بهانه کوچک سازی دولت در شرایط فعلی به مصلحت نیست

 رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تغییر ساختار روابط عمومی در وزارت کشور گفت: تغیر ساختار روابط عمومی و تنزل جایگاه آن به بهانه کوچک سازی دولت در شرایط فعلی به مصلحت نیست.

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی ، محمد سلطانی‌فر در همایش «آسیب‌ها و چالش‌های رسانه با تکیه بر روزنامه نگاری توسعه » که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد گفت: تاکنون تعداد رسانه‌های مجوز دار کشور به ۷۲۲۰ مورد رسیده است که از این تعداد حدود ۵۰ درصد آنان غیر فعال هستند.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: داشتن سواد رسانه‌ای لازمه تمامی فعالان شاغل در این عرصه بوده و داشتن این سواد نیز سبب شناسایی بستر و راه صحیح توسعه رسانه به شمار می‌رود.

وی افزود: اینک تعداد سایت‌ها و وبلاگ‌های جهان از مرز یک میلیارد مورد عبور کرده و این موضوع یعنی به ازای هر 7 نفر یک تولید کننده محتوا وجود دارد.

سلطانی‌فر بیان کرد: تاکنون رسانه دارای مجوز ایران به 7 هزار و 220 مورد رسیده که فقط 50 درصد آنان منتشر شده و اخبار‌ حاوی محتوای مفید را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

وی گفت: در آذربایجان‌غربی 75 رسانه محلی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کرده‌اند که 2 مورد از آنان نیز روزنامه‌های محلی بوده و بقیه هفته نامه، دو هفته نامه و فصلنامه و ماهنامه هستند و متاسفانه بیشتر این رسانه‌ها نیز غیر فعالند.

سلطانی‌فر تصریح کرد: هم اینک با وجود 10 هزار کانال تلویزیونی و نزدیک به 100 هزار شبکه اجتماعی در دنیا هنوز هم نیاز به وجود رسانه‌های محلی احساس می‌شود چراکه این رسانه‌ها مفید هستند.

وی با بیان اینکه لازم است رسانه‌های محلی، جهانی فکر کنند و محلی بنویسند اظهار داشت: تمامی رسانه‌های محلی، استانی، ملی و فراملی باید تولید محتوای خود را به شکلی انجام دهند که در خارج از کشور نیز توان حمایت از آنان وجود داشته باشد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین وظیفه‌های رسانه‌های محلی ریشه‌گیری و تحکیم بخشی به سنت‌ها است.

سلطانی‌فر تصریح کرد: تامین مسیر انتقال اطلاعات به منظور ایجاد دسترسی مخاطبان به دانش، رصد محیط اجتماع محلی، بسیج افراد در فعالیت‌های مختلف و ایجاد شبکه‌های ارتباطی از وظایف رسانه‌های محلی در سراسر کشور است.

وی با اشاره به اینکه قابلیت رسانه‌های محلی بسیار بوده و می‌توانند کارهای مفیدی برای جامعه انجام دهند افزود: تاثیرگذاری بیشتر در جلب سریع‌تر کمک‌های مردمی هدفمند، همدردی مؤثر‌تر با آسیب‌ دیدگان از مطالبات با ویژگی‌های فرهنگی، زبانی و بومی آن‌ها، ایجاد هم بستگی عمومی از طریق تقویت هویت قومی و محلی و نوشتن آموزش‌های کاربردی‌تر، مؤثر‌تر و هوشیاری محیط از قابلیت‌های مهم رسانه‌های محلی است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: متاسفانه برخی از رسانه‌ای محلی از نظر اصول حرفه‌ای فاقد ویژگی‌های استاندارد روزنامه‌ نگاری هستند بنابراین نیاز است که ویژگی‌ها و استانداردهای روزنامه‌نگاری به صورت صحیح را آموزش ببینند.

 



Print
605 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان