• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

جشنواره انگور با استقبال پرشور مردم آغاز به کار کرد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

جشنواره انگور با استقبال پرشور مردم آغاز به کار کرد

عصر امروز، هفتمین جشنواره انگور با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، دکتر حسین مهدی‌زاده شهردار ارومیه، جمعی از مدیران و مقامات دستگاه‌های اجرایی و با استقبال پرشور مردم با برگزاری آیین افتتاح به مدت 7 روز آغاز به کار کرد.

رییس شورای شهر ارومیه در افتتاحیه جشنواره انگور، گفت: ما در مدیریت شهری تمام تلاش و توان خود را به کار گرفته‌ایم تا پروژه‌های سازندگی را در سطح شهر اجرا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل‌پور بیان کرد: هدف اصلی ما رفاه و راحتی شهروندان بوده چرا که شهروندان ارومیه لایق بهترین خدمات هستند و مدیریت شهری در تلاش است تا خدمات متنوعی برای شهروندان ارائه دهد.

وی ضمن تشکر ویژه از شهردار ارومیه و مجموعه مدیریت شهری، همچنین روسای سازمان‌ها و مدیران مناطق، بر اهمیت حمایت عمومی تأکید کرد و گفت: ما به همراهی و حمایت مردم نیازمندیم و انتظار داریم که فرهنگ شهر ارومیه ما را در مسیر پیشرفت و توسعه یاری کند، ما بدون هیچ توقع و منتی وارد این عرصه شده‌ایم و تلاش داریم که نام شهرمان را در میان سایر شهرهای برجسته کشور مطرح کنیم.

حجت الاسلام خلیل‌پور افزود: نمی‌توانیم نقش و تلاش‌های مجموعه مدیریت شهری را نادیده بگیریم تمامی پرسنل با تمام وجود برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان تلاش می‌کنند.

وی هدف از برگزاری جشنواره انگور را  ایجاد فضای شاد در جامعه و احیای سنت‌های گذشته در بین شهروندان مخصوصا جوانان عنوان کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف در شهر موجب رونق گردشگری خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه بر نقش چنین رویدادهایی در جذب گردشگر و ارتقای فرهنگ بومی تأکید کرد و از برنامه‌های آتی شورای شهر برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر ارومیه خبر داد. 

در ادامه دکتر حسین مهدی‌زاده شهردار ارومیه  نیز در آیین افتتاح ، در ارائه گزارش عملکرد سال گذشته و برنامه‌های امسال شهرداری ارومیه اعلام کرد: در سال گذشته توانستیم یک میلیون و ۶۴ هزار متر مربع آسفالت در سطح شهر ارومیه اجرا کنیم، امسال نیز با هدف‌گذاری دقیق، تلاش داریم تا یک میلیون متر مربع آسفالت در سطح شهر ارومیه اجرا کنیم.

وی در ادامه به پروژه‌های شاخص شهرداری ارومیه اشاره کرد و افزود: یکی از پروژه‌های مهم و فاخر که هم‌اکنون در حال تجهیز کارگاه و شروع مراحل اجرایی و پروژه بام ارومیه است و این پروژه به‌عنوان یکی از نمادهای توسعه عمرانی و گردشگری شهر، تحولی بزرگ در زیرساخت‌های تفریحی و فرهنگی ارومیه ایجاد خواهد کرد.

دکتر مهدی‌زاده همچنین به گام‌های مؤثر در حوزه مدیریت پسماند اشاره کرد و اظهار کرد: در زمینه تفکیک زباله نیز اقدامات مثبتی انجام شده است که نشان از تعهد شهرداری ارومیه به حفظ محیط زیست و بهبود وضعیت مدیریت پسماند دارد.

وی با تأکید بر اهمیت مشارکت شهروندان در بهبود زیرساخت‌های شهری، افزود: شهرداری ارومیه برای دستیابی به اهداف بلندمدت خود نیازمند حمایت و همکاری شهروندان است.

دکتر مهدی‌زاده بیان کرد: مشارکت فعال مردم در اجرای طرح‌های عمرانی، فرهنگی و محیط‌زیستی، تضمین‌کننده موفقیت این پروژه‌ها خواهد بود.

معرفی سنت‌های قدیمی و محصول تولیدی انگور آذربایجان‌غربی، احیای سنتهای قدیمی پخت دوشاب از جمله اهداف این جشنواره است و برای اولین بار در این جشنواره مراحل سنتی چیدن انگور توسط گروه سنتی انگور چینی به نمایش گذاشته خواهد شد.

اجرای ویژه برنامه های هنری، موسیقی زنده، محل‌های تهیه دوشاب، مراحل زراعت و باغبانی در روستاهای آذربایجان‌غربی، زندگی عشایری، تهیه آش و نان سنتی و غرفه‌های مراکز ارائه خدمات گردشگری و مسافرتی از جمله بخش های این جشنواره است.

هفتمین جشنواره انگور از  27شهریور ماه تا 2 مهر ماه از ساعت 16 پذیرای بازدیدکنندگان  است.

Print
25 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان