• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

حفظ ابنیه تاریخی شهر ارومیه حفظ هویت و فرهنگ شهراست
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

حفظ ابنیه تاریخی شهر ارومیه حفظ هویت و فرهنگ شهراست

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ رسول اصغر زاده افزود: نگهداری از بناهای تاریخی شهر بر عهده میراث فرهنگی است اما شورای اسلامی و شهرداری ارومیه براساس قانون شوراها برای حفظ بیشتر این بناها با میراث فرهنگی آذربایجان غربی مشارکت‌های لازم را انجام می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان این که در سال 86 بین شورای عالی استان و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به تناسب موضوع تفاهم نامه امضا شد، اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه در سال 88 با کمک شهرداری بازار تاریخی ارومیه مرمت و بازسازی شد.

وی با بیان اینکه حفظ ابنیه تاریخی شهر ارومیه را حفظ هویت و فرهنگ شهر است ، بیان کرد: علاوه بر حمایت مادی برای حفظ ابنیه‌ تاریخی شهر از سوی شهرداری، صدور پروانه ساختمانی و آزادسازی اطراف ابنیه نیز از سوی شهرداری ارومیه انجام می‌شود.

اصغر زاده با اشاره به آزادسازی املاک اطراف سه گنبد، گفت: 3 ملک اطراف سه گنبد از سوی شهرداری ارومیه آزادسازی شده و بقیه آزادسازی ها نیازمند مشارکت اهالی ساکن سه گنبد است. وی درباره خرید بناهای تاریخی از سوی شهرداری بیان کرد: خرید ابنیه تاریخی داخل شهر برای حفاظت بیشتر جزو برنامه‌های شورای اسلامی و شهرداری ارومیه است اما فعلا به دلیل مشکلات اقتصادی و کمبود درآمدهای پایدار امکان خرید ابنیه تاریخی وجود ندارد.

وي همچنين در ادامه درباره نگاه مديريت شهري اروميه در رسيدگي به مناطق محروم نيز اظهار كرد: شورا و شهرداري اروميه توزيع متوازن خدمات در مناطق مختلف شهر را در دستور كار خود قرار داده‌اند و تعداد تقاطع‌ها و باغ‌هاي گل ايجاد شده كنوني در مناطق چهار‌گانه شهرداري متوازن و نشان‌دهنده همين نگاه عدالت‌محور است.

Print
777 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان