• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

خبرنگاران نقش مهمی در امیدآفرینی و شکوفایی جامعه دارند /از نقد منصفانه همه خبرنگاران استقبال می‌کنیم
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

خبرنگاران نقش مهمی در امیدآفرینی و شکوفایی جامعه دارند /از نقد منصفانه همه خبرنگاران استقبال می‌کنیم

شهردار ارومیه گفت: از نقد منصفانه همه خبرنگاران استقبال می کنیم چرا که نقدها در ذیل جریان‌های سازنده  منجر به حرکت و توسعه می‌شود.

دکتر حسین مهد‌ی‌زاده شهردار ارومیه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در سالن آمفی تئاتر سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی این شهرداری برگزار شد، روز خبرنگار را روز مقدسی توصیف کرد و گفت: رسالت و ماهیت کار رسانه ای یک ماهیت مقدس و خدمتی در راستای مباحث اجتماعی و در جهت پاسخگویی به مطالبات مردم و یک ارتباط دو سویه بین مردم و دستگاه حاکمیت است.

به گفته وی وجه مشترکی بین فلسفه وجودی مدیریت شهری با حرفه و رسالت کاری اصحاب رسانه وجود دارد و اینکه فلسفه ایجاد شهرداری‌ها در دنیا، پاسخگویی به نیازهای مشترک شهروندان و مطالبات آنها در حوزه اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و مسایل کالبدی است و هر دو در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز رسالتی برعهده دارند .

شهردار ارومیه ادامه داد: تبادل اخبار، اطلاعات و دیدگاه‌های سالم در ذیل یک صلابت قلم رقم می‌خورد و اصحاب رسانه می‌توانند در کنار مسئولیت اجتماعی، نقش بسزایی در پیشبرد اهداف جامعه و ارتقاء سطح کیفی خدمات داشته باشند.

وی بیان کرد: خبرنگاران بعنوان نمودی از جامعه مدنی رسالت مهمی در پیشبرد اهداف حاکمیت‌ها دارند و به عنوان واسط و کاتالیزور بین مطالبات مردمی و دستگاه‌های اجرایی هستند.

شهردار ارومیه با بیان اینکه رسالت خبرنگاری با مسئولیت اجتماعی عجین شده است، افزود: جامعه رسانه ای و خبرنگاران جزو ارکان تاثیرگذار و مهم یک حاکمیت هستند که می‌توانند در حوزه‌های مختلف نقش ایفا کنند و در واقع نقش موثر و مکمل رسانه ها در افزایش سرمایه اجتماعی به واسطه مسئولیت اجتماعی است چرا که سرمایه اجتماعی جزو اهداف حاکمیت ها است .

وی اظهار کرد: جامعه رسانه ای، مهم و موثر در ارکان یک حاکمیت بوده و می‌تواند در ذیل مسئولیت اجتماعی، افزایش سرمایه اجتماعی، آکاهی مردم و دادهای صحیح؛ منجر به اعتماد مردم از حاکمیت‌ها شود.

شهردار ارومیه یادآور شد: اصحاب رسانه می‌توانند به عنوان رکن اساسی در حاکمیت ها نقش ایفا کنند و از طریق نقدهای منصفانه و جریان‌سازی‌های مثبت و امید آفرینی، شکوفایی و بالندگی جامعه را باعث شوند.

وی خاطر نشان کرد: از نقد منصفانه همه خبرنگاران استقبال می کنیم چرا که نقدها در ذیل یک جریان‌های سازنده منجر به حرکت و توسعه می‌شود.

شهردار ارومیه در پایان این مراسم به برخی از پروژه های عمرانی شهر و افتتاح و کلنگ زنی آنها نیز اشاره کرد.

Print
163 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان