• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهردار ارومیه: اولويت بودجه 96 شهرداري ارتقاي زندگي شهروندي در اروميه است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهردار ارومیه: اولويت بودجه 96 شهرداري ارتقاي زندگي شهروندي در اروميه است

به گزارش روابط عمومي شهرداري اروميه؛ دكتر محمد حضرت پور، شهردار ارومیه در گفت و گو با واحد خبر شهرداري اروميه میزان بودجه سال 96 شهرداری ارومیه  را 1260 میلیارد تومان اعلام کرد و با تاکید بر اینکه  بودجه سال آینده  در راستای عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی پایه ریزی شده است ،  گفت:  بودجه سال 96 شهرداری ارومیه نسبت به سال گذشته  افزایش نخواهد يافت ولی  بودجه سازمان های تابعه شهرداری به میزان ده درصد افزايش می یابد.

وی با بیان اینکه با کلانشهر شدن شهرها مديريت شهري باید  به رفاه و آسايش شهروندان در بطن زندگي شهري نگاه وي‍ژه ای داشت، تصریح کرد: ارتقاء کیفیت زندگی شهری و توجه ویژه  به جوانان بايد بيش ا زپيش مورد توجه قرار گيرد.

ايجاد اشتغال براي جوانان با راه اندزي گلخانه هاي توليد محصولات كشاورزي در سال 96

حضرت پور با اشاره به اولویت ارتقای کیفیت زندگی شهری و در کنار آن توجه ویژه به شهروندان جوان در بودجه سال 96 شهرداري اروميه، بيان كرد:  اگر چه شهرداری اروميه در جذب اشتغال برای جوانان رسالتی بر عهده ندارد، ولی بر اساس تصمیم  شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه در بودجه سال 96  با ايجاد  گلخانه های توليد محصولات كشاورزي و با  اخذ تسهیلات از صندوق مهر در فراهم سازي زمينه هاي اشتغال براي جوانان تحصيل كرده رشته كشاورزي اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت مناسب استان در بخش کشاورزی، توسعه صادرات محصولات کشاورزی  را  در گرو توسعه  زير ساخت هاي آن دانست و گفت: با ايجاد گلخانه هاي توليد محصولات كشاورزي از قبیل انواع سيفي جات در سال 96،  علاوه بر اشتغال فارغ التحصيلان رشته های كشاورزي به صادرات محصولات  كشاورزي نيز نگاه ويژه ای خواهد شد.

 دعوت از نماینده فروشگاه های زنجیره ای روسیه برای بازدید از ارومیه

شهردار اروميه با تاكيد بر اينكه آذربایجان غربی از مقوله ضعف در صادرات محصولات کشاورزی رنج می برد، گفت:  در سفر کاری اخیر به  کشور روسیه از نماینده فروشگاه های  رفاه  روسیه براي حضور در اروميه در اواخر ژانويه دعوت به عمل  آوردم  تا از این طریق محصولات کشاورزی و دامي را در سطح وسيع صادر شود.

وی افزود:  صادرات محصولات کشاورزی و دامي آذربايجان غربي منجر به اشتغال 30 درصد از جوانان روستا و ماندگاري آنان در روستا ها ، كاهش مقوله مهاجرت به شهرها و جلوگيري از تشديد حاشيه نشيني مي شود .

حضرت پور با اشاره به دیدار اخیر با مدیر عامل بانک توسعه صادرات ، اظهار داشت:   در این دیدار بر تشکیل شرکت های مدیریت صادارات با هدف صادارات غیر نفتی بحث و تبادل نظر شد  تا  در سایه  این شرکت ها با توجه به ظرفیت استان، محصولات توليدي استان در بازارهاي داخلي و خارجي شناخته و صادر شود.

وی  با بيان اينكه  بايد محصولات تولیدی استان در داخل و خارج از کشور بازاريابي شود، تصریح کرد: اگرچه شهرداریها در نگاه اول  در این باره هیچ گونه رسالتی  بر عهده ندارد، اما با توجه به اینکه بزرگترین بازار توزیع محصولات کشاورزی و از سوي ديگر بزرگترین ارائه دهنده خدمات در اين حوزه توسط  سازمان ميادين  ميوه و تره بار شهرداري صورت مي گيرد،  لذا در توزیع و فروش محصولات كشاورزي می تواند نقش اساسی را ایفا مي کند.

شهردار اروميه با تاكيد بر اينكه  برای برون رفت از بحران های مالی در شهرداري بايد به سمت  كسب درآمدهاي پايدار حرکت کرد، اظهار كرد: به تناسب استعداد آذربایجان غربی در تولید محصولات کشاورزی و وجو د سازمان ميدان ميوه و تره بار  و معاونت سرمایه گذاری، می توانیم نقش عمده اي در اشتغال و كسب درآمدهاي پايدار از طريق صادارات محصولات كشاورزي داشته باشيم.

 تحقق 70 درصد از زیر ساخت های مورد نیاز اروميه برای رسیدن به شهر سالم

وی در ادامه  با بیان اینکه 70 درصد از زیر ساخت های برای رسیدن به یک شهر سالم در افق 1404  شهر ارومیه تحقق یافته است، عنوان کرد:  اجراي رينگ مياني شهر اروميه و تكميل آن با اتمام تقاطع غير هم سطح آذربايجان، آغاز رينگ دوم در سال 96،  آسفالت معابر خاکی،  پیاده رو سازی، جدول گذاری، ساماندهی آب هاي  سطحی،  توسعه فضاي سبز،  ساخت فرهنگسرا و خانه سلامت  ونیز سالن های ورزشی در راستای رسیدن به شهر سالم  و تحقق افق 1404 انجام  شده است.

حضرت پور با اشاره به لزوم توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي  از جمله ناوگان ریلی و هوايي  در راستاي تحقق شهر سالم، افزود:  بر اين اساس در سال 96،  ورود  100دستگاه اتوبوس جديد  به  ناوگان اتوبوسراني، كلنگ  آغاز عمليات اجرايي تراموای شهری و اتمام خريد چند فروند هواپيمای مسافربری با رفع مسائل تحریم های بانکی ومعاملاتی در دستور كار قرار دارد .

به گفته وي در راستای تحقق افق 1404،  90 درصد از معابر خاکی شهر ارومیه با 700 هکتار  الحاقی به آن، از سال  91 تاکنون به میزان بیش از 8 میلیون متر مربع  زیر سازی،  جدول گذری، کانال کشی و آسفالت شده است، افزود: 10 درصد   باقیمانده  نيز  به دلایل نبودامکانات خدماتی چون گاز، برق و آب تحقق نيافته است كه در سال 96 نیز ساماندهی معابر خاکی تدوام خواهد داشت.

شهردار اروميه با یادآوری اولویت بودجه 96 شهرداری ارومیه يعني ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان ، ابراز داشت:  ايجاد مراكز فروشگاه هاي زنجيره اي در شهرك هاي اقماري،  ایجاد مراکز سلامت، حفظ و احیای باغات شهر،  احداث كارخانه توليدي انرژ‍ي  از پسماندهاي شهري، توسعه حمل و نقل عمومي و ايجاد حمل و نقل پاك چون اتوبوس های برقی، ترامواي شهري    و تاکسی های هیبریدی در راستای  ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان  در سال 96 تحقق مي يابد.

وی تکمیل پروژه های نمیه تمام شهري، آسفالت معابر خاكي، توسعه حمل و نقل عمومي  را از اولويت هاي ديگر بودجه 96 شهرداري اروميه عنوان كرد و گفت:  اميد است  سال 96 یک سال جهشی در حوزه برون رفت از مشكلات مالي و رونق اقتصادي براي ارتقاي كيفيت زندگي شهروندان در حوزه ملی و استانی رقم بخورد.

 تحقق  حجم زیادی از مطالبات شهروندان در سال 95 با وجور ركود اقتصادي حاكم

حضرت پور در ادامه با اشاره به بودجه 95 شهرداري اروميه،  اعلام کرد: بیش از 60 درصد از بودجه سال 95 به ميزان 1260 ميليار تومان تا به امروز تحقق يافته است.

وی با بیان اینکه بخش عمده از مطالبات شهروندان طي سال 95 در بخش عمران و خدمات شهری باوجود رکود اقتصادی حاکم انجام یافت، اظهار کرد: بخش عمده ای از این مطالبات شهروندان توسط عوامل مجموعه مديريت شهري اروميه و بخش دیگری نیزبه صورت پیمانکاری تحقق يافت.

شهردار اروميه در پايان از حمايت هاي شوراي اسلامي شهر، تلاشهای زحمتكشان مديريت شهري اروميه و پیمانکاران ونیز از همراهی شهروندان که در كنار ركود اقتصادي حاكم ، پروژه هاي شهري اروميه را مديريت و به سرانجام رساندند تشكر و قدرداني كرد.

 

Print
848 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان