• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

دوره آموزشی تفکیک و افراز اراضی شهری برگزار شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

دوره آموزشی تفکیک و افراز اراضی شهری برگزار شد

دوره آموزشی تفکیک و افراز اراضی شهری با حضور مهندسین و کارشناسان عمران وشهرسازی شهرداری ارومیه همچنین شهرداریهای شهرهای آذربایجان‌غربی به مدت دو روز برگزار شد.

به گزارش امور ارتباطات معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه، با توجه به  اینکه مبحث تفکیک و افراز اراضی از اهم مسایل شهری و پایه و اساس رشد موزون شهرها و اجرای طرحهای جامع و تفصیلی و ضوابط مقرر در طرحهای مذکور است؛ میتوان با به کاربردن ضوابط اصولی از طریق کنترل و نظارت بر تفکیک اراضی به بسیاری از اهداف طرحهای جامع و تفصیلی دست پیدا کرد.
تفکیک اراضی شهری در واقع زمینه شکل‌گیری توده و فضای ساختمانی و فرم شهری تا مقیاس محله و ناحیه محسوب می شود؛ زیرا فضاها و ساختمانها بر اساس نوع تفکیک اراضی پدید می آید.
این دوره آموزشی با هدف آشنایی هرچه بیشتر کارشناسان شهرداری در خصوص رعایت الزامات قانونی در تفکیک و افراز اراضی با سرفصلهای قانون شهرداری، آئین‌نامه اجرائی قانون اراضی شهری، قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، قانون ثبت اسناد و املاک، لایحه قانونی راجع به تفکیک وافراز اراضی مورد تصرف سازمان عمران اراضی شهری و مباحث مرتبط دوره تفکیک و افراز اراضی شهری برگزار شد.

Print
150 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان