• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

دیدار شهردار بویوک چکمجه با شهردار ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

دیدار شهردار بویوک چکمجه با شهردار ارومیه

شهردار بویوک چکمجه ترکیه به همراه هیئت همراه با شهردار ارومیه دیدار و گفتگو کرد.

دکتر حسین مهدی‌زاده در دیدار صبح امروز خود با حسن آک گون    شهردار بویوک چکمجه ترکیه ضمن معرفی شهر ارومیه و جاذبه های گردشگری، فرهنگی و صنایع شهرستان بر همکاری و تعامل روزافزون بین دو کشور تأکید کرد.

وی در ادامه وجود ۳ پایانه ی مرزی سرو، رازی و بازرگان در استان آذربایجان غربی را فرصتی مغتنم جهت تسریع و بهبود مبادلات تجاری و اقتصادی برشمرد و افزود: با استفاده از ظرفیت های موجود میتوان گام های موثری در توسعه توریسم و سایر زمینه ها برداشت.

شهردار ارومیه، نقش شهرهای مرزی را در بحث توسعه شهرسازی و معماری حائز اهمیت دانست و بر توسعه تبادلات شهری و معماری از این طریق تأکید کرد.

مهدی زاده در ادامه حمایت و توسعه آژانس های گردشگری در تسهیل رفت و آمد را ضروری دانست و اظهارداشت: بایستی دو کشور با پرداخت تسهیلات ویژه به آژانس های گردشگری و حمایت از آنان در جهت رونق صنعت توریسم اقدام کنند.شهردار ارومیه در ادامه سخنان خود با اشاره به تکنولوژی پیشرفته کشور ترکیه در ساماندهی و بازیافت پسماند، خواستار تعامل و استفاده از این تکنولوژی در شهر ارومیه نیز شد.

مهدی زاده، معماری و شهرسازی اسلامی استانبول را به عنوان شهر نماد اسلامی دنیا خواند و خواستار تعامل و استفاده از سبک معماری آن در شهر ارومیه شد.

دکتر حسن آک گون، شهردار بویوک چکمجه ترکیه نیز در این دیدار، ضمن قدردانی از شهردار ارومیه بر تقویت ارتباط فی‌مابین تأکید کرد و افزود: با توجه به هم مرزی شهرستان ارومیه با کشور ترکیه و وجود فرهنگ و جغرافیای مشترک و ارتباط دیرینه ی دو کشور، امروزه نیز توسعه روابط و تقویت ارتباطات دو کشور خواسته ی قلبی ماست.

وی با بیان اینکه ایران و ترکیه به عنوان دو کشور برادر با هم متحد هستند، افزود: می توانیم با حفظ اتحاد و قدرت در منطقه علی رغم وجود تحریم های سنگین ظالمانه همچنان روز به روز اقتدار و پیشرفت خود را حفظ نماییم.شهردار بویوک چکمجه ظرفیت های موجود در مرزهای ایران و ترکیه را فرصتی مناسب برای توسعه همکاری های مشترک اعلام کرد و افزود: با تعامل و توسعه روابط مشترک می توانیم دروازه های تجاری، اقتصادی، صنعتی و توریسم را بگشاییم و گام های موثری در این زمینه برداریم.وی در پایان با اشاره به منابع طبیعی نفت، گاز و ذخایر طبیعی ایران، خواستار تعامل و تبادل این منابع و تکنولوژی مدرن کشور ترکیه در زمینه های گوناگون شد.

Print
183 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان