• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

ذبح روزانه 130 راس دام در کشتارگاه صنعتی شهرداری ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ذبح روزانه 130 راس دام در کشتارگاه صنعتی شهرداری ارومیه

«نادر اعظمی» با بیان اینکه برای سال 93 یک میلیارد و 450 میلیون تومان بودجه از طرف شورای اسلامی شهر ارومیه برای سازمان کشتارگاه شهرداری ارومیه تصویب شد، اظهار کرد: این میزان بودجه برای امورات جاری و عمرانی سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری ارومیه از جمله ساخت سوله در میدان داوب شهر ارومیه صرف می شود.

وی با بیان اینکه روزانه130 راس دام در کشتارگاه صنعتی شهرداری ارومیه ذبح می شود، گفت: هم اینک میانگین کشتار سازمان روزانه 35رأس دام بزرگ و 95 رأس دام کوچک است.

مدیر عامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری ارومیه با بیان اینکه در گذشته دام ها بعد از ذبح شدن در همان روز به بازار عرضه می شد ، خاطر نشان کرد: در حال حاضر 8 ساعت بعد از ذبح و بعد از انجام معاینات لازم عرضه می شود که این امر موجب شد ه بیماری احتمالی دام ها شناسایی و از عرضه گوشت ناسالم به مردم جلوگیری شود و همچنین ضایعات گوشتی بعد از ذبح سوزانده ولی ضایعات سالم به پودردانه مرغ تبدیل که با این کار در حفظ محیط زیست شهر اقدام مثبتی برداشته ایم.

وی با اشاره به فعالیت سازمان درطول 24ساعت شبانه روز برای ارائه خدمات بهینه، اظهار کرد: تمامی اعضای دام های کشتار شده در کشتارگاه با حضور 4 دامپزشک حاضر در سازمان معاینه می شوند تا از سالم بودن گوشت ارائه شده برای مصرف مردم اطمینان حاصل گردد و همچنین 42نیروی پرسنلی درامر ذبح دام ها مشارکت می کنند.

اعظمی از پیشرفت 70درصدی کشتارگاه صنعتی جدید ارومیه با مساحت دو هکتار خبر داد و گفت: طی سال آینده کشتارگاه صنعتی ارومیه افتتاح و کشتارگاه فعلی تخلیه و به محل جدید در جاده شهید کلانتری ارومیه منتقل می شود.

وی با بیان اینکه همشهریان باید از گوشت های ممهور به مهر دامپزشکی با هدف جلوگیری از به خطر افتادن بهداشت و سلامت جامعه استفاده کنند، اظهار کرد: به لحاظ ورود افراد سودجو به عرصه کشتار دام که هدفی جز سودجویی ندارند و عدم توجه آنان به سلامتی گوشت مورد استفاده مردم و عدم رعایت بهداشت و وجود بیماری های مختلف مشترک حیوانات و انسان، ضروری است همشهریان از خرید و استفاده گوشت دام های کشتار شده در خارج از محل کشتارگاه صنعتی و فاقد مهر دامپزشکی خودداری کنند.
Print
1381 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان