• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

ذخیره سازی دو هزار تن نمک برای رفع یخبندان معابر شهر ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ذخیره سازی دو هزار تن نمک برای رفع یخبندان معابر شهر ارومیه

عربعلی بهمن خواه بیان داشت:  جهت ایمن سازی شبکه معابر شهری در هنگام بارش های جوی این سازمان اقدام به استحصال و ذخیره سازی نمک کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با 2 هزار تن نمک ذخیره سازی شده در زمستان امسال مشکل جدی در جهت رفع یخبندان  بوجود نخواهد آمد  و این سازمان آمادگی کامل  برای مدیریت  این فصل از سال  را دارد .

 مدیرعامل سازمان خدمات موتوری افزود ماشین آلات ، تجهیزات و پرسنل اجرای این سازمان علاوه بر  فعالیت های روزانه خود آماده خدمات رسانی و مقابله با حوادث احتمالی  را در روزهای بارانی می باشند.

بهمن خواه افزود علاوه بر تجهیزات موجود در سازمان  امسال 2 دستگاه نمک پاش ، 2 دستگاه گریدر برف روب  و 1 دستگاه واتر جت به ناوگان  عملیاتی سازمان اضافه شده است.و  مراحل خرید 3 دستگاه نمک پاش نیز در حال پیگیری می باشد.

وی هزینه اختصاص یافته  برای خرید و تجهیز این ماشین آلات زمستانی  را بیش از 15 میلیارد ریال اعلام کرد.

این مقام مسئول اظهار داشت : با برنامه ریزی اساسی انجام شده جهت خدمات رسانی مطلوب و 24 ساعته در سطح مناطق چهارگانه شهرداری ارومیه 2 سایت مرکزی راه اندازی خواهد شد که به عنوان ایستگاه های ثابت عملیاتی انجام وظیفه خواهند نمود  که اعزام اکیپ های برف روب و نمک پاش  و تانکر های حامل آب شور  از این ایستگاه ها صورت خواهد گرفت تا در کمترین  زمان ممکن نسبت به برف روبی معابر اقدام شود. و همچنین کلیه امکانات رفاهی برای رانندگان و همکاران دخیل در این امر  در این ایستگاه ها تدارک دیده شده است.

بهمن خواه افزود سه مرحله برای مقابله با حوادث احتمالی از بارش ها برنامه ریزی شده است که در مرحله اول و در اولین ساعات بارش  نمک پاش ها و تانکر های حامل آب شور اقدام به نمک پاشی  و پخش آب شور در سطح معابر خواهند نمود  و در صورت ادامه بارش در مرحله بعدی اقدام به برف روبی با تجهیزات برف روب از قبیل گریدر ، لودر ، باب کت  وغیره خواهیم کرد و در مرحله آخر جهت جلوگیری از یخ زدگی حاصل از برف روبی  اقدام به نمک پاشی و پخش آب شور مجدد خواهد شد.

وی افزود اولویت اصلی و نخست  برای تیم های عملیاتی سازمان، نمک پاشی و برف روبی معابر اصلی و بلوار ها اختصاص یافته و سپس معابر فرعی در دستور کار خواهد بود. 

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری ارومیه  از همشهریان خواست که در هنگام بارش جهت تسهیل در روند برف روبی از پارک کردن خودروهای خود در کنار معابر خودداری نمایند و همچنین از سفرهای درون شهری غیر ضروری اجتناب نمایند  و یاحدالامکان  از وسایط نقلیه عمومی استفاده نمایند و کمتر از خودروهای شخصی استفاده شود .

بهمن خواه در خاتمه یاد آور شد همشهریان در صورت مشاهده  هرگونه یخزدگی معابر و یا آب گرفتگی و حتی مشکل برف روبی با شماره تلفن های 2775500 و 2778104 تماس حاصل نمایند.

Print
1160 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان