• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

رئيس ‌شوراي اسلامي شهر اروميه:  تعليم و تربيت يكي از بنيادهاي زندگي اجتماعي انسان است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

رئيس ‌شوراي اسلامي شهر اروميه: تعليم و تربيت يكي از بنيادهاي زندگي اجتماعي انسان است

وي با اشاره به اين مطلب كه پيشرفت علمي،فني و تكنولوژيكي ميهن عزيزمان راهي جز جهاد علمي دانش آموزان،معلمان و مربيان،با الهام از جانفشاني رزمندگان 8 سال دفاع مقدس وجود ندارد  گفت : نظام جمهوري اسلامي  سرمايه گذاري عظيمي در زمينه تعليم و تربيت آينده سازان ميهنمان نموده است.

رئيس شورا در ادامه با بيان  نقش آموزش و پرورش و تعليم و تربيت اضافه كرد: تعليم و تربيت يكي از بنيادهاي زندگي اجتماعي انسان است و همواره در زندگي بشر مؤثر بوده. رابطه بين آموزش و پرورش با رشد و گسترش فرهنگ و تكامل جوامع تا بدان حد است كه مي‏توان گفت: به هر نسبت جامعه به پايه والاتري از فرهنگ و تكامل برسد، نقش آموزش و پرورش آن نيز در پايه‏اي برتر است.

  رئيس شوراي اسلامي شهر اروميه  با بيان نقش تعليم و تربيت در سيره ائمّه اطهار عليهم‏السلام، و توسعه علمي ـ فرهنگي حكومت و جامعه اسلامي گفت : چند اصل زيربنايي وجود دارد كه به انديشه و تفكرات آنان قوام بخشيده و عامل توسعه علمي ـ فرهنگي حكومت و جامعه اسلامي است. يكي از اين اصول، اصل «تعليم و تربيت» است. تشويق به يادگيري علم و دانش در تمام زمينه‏هاي عقلي، نقلي و تجربي، و نيز تربيت ديني از جمله مهم‏ترين تعاليم اسلام است و توجه هر مرد و زن مسلماني به علم و ادب از ضروريات حركت و رشد و تكامل به شمار مي‏آيد.

 اين مقام مسئول ضمن تبريك به دانش آموزان كه در مسابقات علمي و عملي رتبه اول كشوري را كسب نمودندادامه داد:  اين هنرستان قابليت هاي چشمگيري در زمينه فني و مهندسي داشته و دانش آموختگان آن نيز مهندسان مجرب و با دانش براي جامعه ما خواهند بود، جا دارد از مديريت هنرستان تشكر نموده و عرض تبريك دارم  خدمت شما عزيزاني كه و افتخار بزرگي را براي شهرمان به ارمغان آورديد  و اميدوارم پله ها ترقي را بيش از اين طي كنيد  وآرزوي موفق را براي شما خواستارم.

پرويز جليلي در بخش پاياني سخنراني با اشاره به اين مديريت هنرستان براي پاكيزگي مدرسه،نظافت و بهداشت دانش آموزان جايگاه ويژه اي باز كرده اظهار داشت: هر سال  شهرداراني بدين منظور انتخاب ميكنند. ما نيز از اين طرح استقبال كرده و  اعلام آمادگي همه جانبه از اين گونه طرح هارا داريم.

همچنين در پايان سخنراني زنگ نمادين مدرسه را به صدا در آورد و از كلاس هاي درس اين هنرستان  بازديد كرد.
Print
1068 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان