• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

رئيس كميسيون خدمات شهري شوراي شهر اروميه: اجاره كيوسك هاي مطبوعاتي 20 درصد پايين تر از ساير دكه هاست
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

رئيس كميسيون خدمات شهري شوراي شهر اروميه: اجاره كيوسك هاي مطبوعاتي 20 درصد پايين تر از ساير دكه هاست

چندين كيوسك مطبوعاتي در اروميه فعاليت مي كنند كه در برخي موارد شكل همسان و زيبايي ندارند.براي اين مشكل چاره اي انديشيده ايد؟

75 كيوسك مطبوعاتي در اروميه فعاليت مي كنند كه قرار است براي همسان سازي آنها از نظر شكل،رنگ و اندازه، سازمان ميادين ميوه و تره بار و مشاغل شهري شهرداري اروميه مدلي را طراحي كند و به شوراي اسلامي شهر ارائه دهد.

پس تغيير شكل ظاهري اين كيوسك ها مصوب شده است؟

بله.البته اين طرح در سازمان ميادين تصويب و قرار شده در شورا به رأي گذاشته شود و پس از تصويب براي اجرا به شهرداري ارسال شود.

در اين طرح چه ويژگي هايي لحاظ شده است؟

محل قرار گيري روزنامه قفسه بندي شكيلي دارد كه خريداران مطبوعات و خوانندگان گذري مي توانند به راحتي روزنامه ها را مطالعه و خريداري كنند.اين كيوسك ها به اصطلاح «جمع و جور» هستند و در تردد عابران پياده مشكلي ايجاد نمي كنند.بخش كمي از پياده رو را اشغال مي كنند و دكه دار به راحتي مي تواند هر 4 سمت آن را ببيند.

گويا قرار است يك سمت از كيوسك براي تبليغات شهري به كار گرفته شود؟

بخش مشرف به به خيابان اين كيوسك ها را براي تبليغات طراحي كرديم كه با نظر شهرداري اروميه در آنها تبليغات نصب خواهد شد.

در نهايت سود عايد از اين تبليغات به جيب چه كسي خواهد رفت؟

 با نظر شهرداري، سود اين كيوسك ها به دكه داران مي رسد و دكه دار تنها براي اجاره آن مبلغي را خواهد پرداخت.

اما دكه داران درباره تعرفه اجاره بها نيز مشكلاتي دارند.

با مسئول صنف دكه داران درباره اجاره بهاي كيوسك هاي مطبوعاتي جلسه اي داشتيم و تصميم بر آن شد اگر كيوسك ها تنها به فروش مطبوعات بپردازند و كالاي ديگري نفروشند اجاره اي از آنها دريافت نكنيم اما چون امرار معاش از فروش مطبوعات براي آنان صرفه اقتصادي ندارد و با فروش اقلام ديگر اين خلاء اقتصادي را جبران مي كنند، تا امروز با اين موضوع توافقي نشده است.از اين رو قرار شد اجاره بها پرداخت كنند.اين در حالي است كه مبلغ اجاره بهاي كيوسك هاي مطبوعاتي شهر،20 درصد پايين تر از ساير كيوسك هاست.همچنين براي اينكه دكه داران در تمديد قرارداد به صورت سالانه به زحمت مي افتادند،تمديد قرار داد را سه ساله كرديم.

در اروميه مشكل ديگري نيز وجود دارد و آن تجمع بيشتر كيوسك ها در خيابان امام(ره) است.براي رفع اين موضوع تدبيري انديشيده شده است؟

قصد داريم براي توزيع پراكندگي كيوسك هاي مطبوعاتي،آنها را به حاشيه پارك ها ببريم كه هم مبلمان خوبي دارند و هم فضاي مناسب براي افرادي كه قصد پر كردن اوقات فراغت را دارند.اگر كيوسك ها از معابر شهري حذف شوند،عبور و مرور در اين اماكن نيز راحت و روان تر خواهد شد.

Print
1543 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان