• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

رئیس شورای عالی استانها در گردهمایی منتخبین چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر های آذربایجان غربی: مهمترین وظیفه شوراها،برنامه ریزی ، ساماندهی و آبادانی است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

رئیس شورای عالی استانها در گردهمایی منتخبین چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر های آذربایجان غربی: مهمترین وظیفه شوراها،برنامه ریزی ، ساماندهی و آبادانی است

مهدی چمران رئیس شورای عالی استان ها در گردهمایی منتخبین چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر های استان که با حضور استاندار آذربایجان غربی ، فرمانداران ، معاونین استاندار و منتخبین چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر های استان در محل سالن آمفی تئاتر استانداری ترتیب یافت با اشاره به این که حماسه سیاسی در ایران اسلامی ادامه دارد افزود: استمرار حماسه سیاسی در استقرار ریاست جمهوری جدید و شوراهای اسلامی شهر و روستا و در پی آن خدمتگزاری هرچه بیشتر جریان دارد.

وی شعار های رهبری انقلاب برای سال های مختلف را منحصر به زمان خاصی ندانست و عنوان کرد: رهبری معظم انقلاب این شعار ها را برای دوره های مختلف مطرح می کنند و مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید همیشه این شعار ها را مد نظر خود قرار دهند.

رئیس شورای عالی استان ها در ادامه موضوع شوراها را مسئله ای دانست که ریشه در قرآن و روایات اسلامی دارد و قانون اساسی ما در در اصل های 101 تا 106 بر این موضوع مهم تاکید داشته است و این مهم نشان از اهمیت موضوع است.

مهدی چمران موفقیت قوانین مصوب شوراهای اسلامی شهر و روستا را در حالی موفقیت آمیز دانست که به طور خوبی مورد اجرا قرار بگیرند گفت: در این حالت است که نتایج خوبی را در مدیریت شهری خواهیم داشت.

وی کسب رضایت الهی را در فعالیت های مختلف مورد ارزیابی قرار داد و افزود: اگر ما بتوانیم رضایت مردم را در امورات مختلف بدست بیاوریم رضایت الهی نیز در پی آن کسب خواهد شد  و این نکته را مد نظر خود قرار دهیم که شهدا الگو های ما در فعالیت های مختلف می باشند.

رئیس شورای عالی استان ها ، شهر ها را پیشانی یک کشور دانست و افزود: شوراهای اسلامی نیز به عنوان اولین خاکریز ارتباط مردم با دولت هستند و مردم شوراهای اسلامی شهر و روستا را بخش مهمی از نظام می دانند.

مهدی چمران شوراها و شهرداری ها را سبک کننده کار دولت ها عنوان کرد و گفت: شورا ها به عنوان نهاد هایی که مدیریت محلی منطقه را بر عهده دارند فعالیت می کنند و باید برنامه ریزی های 20 ساله و 5 ساله را برای توسعه هر چه بیشتر منطقه و شهر خود انجام دهند.

رئیس شورای عالی استان ها در ادامه کسب درآمد های پایدار برای مدیریت شهری را مورد ارزیابی قرار داد و افزود: شهرداری ها و شوراهای شهر ها باید علاوه بر بودجه های جاریه در فکر کسب درآمد های پایدار شهری برای توسعه بیش از پیش شهر های کشور باشند.

مهدی چمران با اشاره به اهمیت وجود امنیت روحی و روانی در شهر های مختلف گفت: امنیت ظاهری در شهر ها بسیار مهم است اما این امنیت روانی است که فرق بین شهر های اسلامی و غیر اسلامی را نمایان می سازد.

وی امانت داری ، صادق بودن و شجاع بودن را از جمله خصیصه های مهم شوراهای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد و افزود: باید حرکت ها بر اساس قانون صورت گیرد و جرات نه گفتن در مقابل خواسته های غیر قانونی در اعضای شوراها وجود داشته باشد.

مهدی چمران در ادامه با اشاره به وجود تحریم های مختلف داخلی و خارجی علیه ملت ایران اسلامی گفت: ما با تکیه بر الطاف الهی و امید به او می توانیم از سد تمامی مشکلات عبور کنیم و این حقیقت را در دفاع مقدس تمرین کرده ایم.

Print
906 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان