• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه: سوخت منازل مسکونی، کارخانه ها و تأسیسات درون شهری بخش عظیم آلودگی هوای شهر را شامل می شوند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه: سوخت منازل مسکونی، کارخانه ها و تأسیسات درون شهری بخش عظیم آلودگی هوای شهر را شامل می شوند

وی با اشاره به مشکل ملی ورود ریز گردها به کشور گفت: ارومیه از چند نظر در معرض آلودگی هوا قرار دارد. همچنین به واسطه مرزی بودن استان، گاهی با معضل ورود ریزگردها به شهر مواجه می شویم.

به عقیده این عضو شورای اسلامی شهر ارومیه، سوخت منازل مسکونی، کارخانه ها و تأسیسات درون شهری بخش عظیم آلودگی هوای شهر را شامل می شود.

ستارپور در ادامه با اشاره به قانون بند 20 ماده 55 شهرداری ها درباره مشاغل مزاحم و صنوف آلاینده خاطر نشان کرد: برابر این قانون به شهرداری ها اختیار داده شده که با همکاری سایر دستگاه های متولی، این مشاغل را به خارج از شهر انتقال دهند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به شعار سال محیط زیست با عنوان « فقط یک زمین داریم و باید آن را حفظ کنیم» گفت: آب، خاک و هوا 3 منبع حیاتی زندگی بشر هستند که برای حفظ و نگهداری آنها تلاش، برنامه ریزی و سیاستگذاری دقیق و علمی لازم است.

در همین راستا، جلوگیری از آلودگی آب های روان، ساماندهی صنایع و مشاغل آلاینده و انتقال این صنوف به خارج از شهر، توسعه و گسترش فضای سبز، پیگیری معاینه فنی خودروها و فرهنگسازی برای گازسوز کردن ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی های ناشی از سوخت خودروها برای کاهش آلودگی هوا از اهداف ارائه الگوهای پایدار محیط زیست است.

محمد ستارپور با اعلام اینکه شهرداری ملزم به رعایت پیوست های زیست محیطی در پروژه های عمرانی و خدماتی است بیان کرد: اجرای طرح جامع مدیریت پسماندهای شهری، تفکیک زباله از مبداء و تکمیل مکانیزاسیون تنظیف، جمع آوری و حمل پسماندها، آموزش و فرهنگسازی مسائل زیست محیطی برای شهروندان مشارکت مردم از طریق سازمان های مردم نهاد برای مدیریت محله در حفظ محیط زیست، ارائه برنامه برای ساماندهی پسماندهای ساختمانی و ... از دیگر برنامه هایی است که این کمیسیون در راستای رسیدن به آن گام بر می دارد.

Print
1180 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان