• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

راه اندازی دفاتر خدمات نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده درمحلات ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

راه اندازی دفاتر خدمات نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده درمحلات ارومیه

«میر علی محمدی » با بیان اینکه برای توانمند سازی بافت فرسوده شهری توسط سازمان بهسازی و نوسازی شهر ارومیه برنامه تجمیع و نوسازی بخش های فرسوده شهری آغاز شده است ، اظهار کرد: هدف ازراه اندازی دفاتر خدمات نوسازی و بهسازی در محلات ارومیه افزایش مشارکت مردمی در نوسازی و سرعت بخشیدن به نوسازی بافت های فرسوده است.

 وی گفت: استفاده از ظرفیت مردمی در نوسازی بافت های فرسوده باعث افزایش میزان ساخت و ساز در شهر شده و همچنین کیفیت ساخت و سازها نیز از این طریق بالاتر خواهد رفت.

محمدی با اشاره به وجود 417 هکتار بافت فرسوده مصوب با قدمت بالای 40 سال در ارومیه ، بیان کرد: عمده بافت های فرسوده درمنطقه چهار شهرداری ارومیه واقع شده است و این منطقه از شهر ارومیه به علت داشتن بیش از 40سال قدمت و ناپایداری در مقابل زلزله و دیگر بلایای طبیعی به عنوان بافت فرسوده شناسایی شده است.

وی با اشاره به وضعیت لرزه پذیری شهر ارومیه ، ابراز کرد: براساس ویرایش دوم آیین نامه لرزه خیزی 2800 شهر ارومیه از منطقه لرزه خیزی متوسط به زیاد بعلت فعال شدن گسل های نزدیک شهر ارومیه از جمله سیلوانا ارتقاء یافته است.

رئیس کمسیون عمران، برنامه ریزی و حمل ونقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به آسیب پذیری بالای بافت فرسوده شهری به ویژه منطقه 4 ، ابراز کرد: علاوه بر بافت فرسوده شهری در مناطقی چون اسلام آباد یک و دو ، حسین آباد ، علی آباد ، کوهنورد و سایر مناطق حاشیه نشین ارومیه توان مقاومت لازم را در مقابل زلزله را نداشته که در این مناطق باید مقوله نوسازی و بهسازی با شدت بیشتری دنبال شود.

وی با اشاره به مقوله مقاوم سازی ساختمان های شهر ارومیه ، اظهار کرد: هم اینک تمامی ساختمان های شهری ارومیه با همکاری سازمان نظام مهندسی و شهرداری ارومیه از سال 82 به بعد دارای مقاومت لازم در مقابل زلزله بوده و اگر در یک سری از ساخت و ساز های داخل شهری مقوله مقاوم سازی رعایت نمی شود بعلت حضور یک سری افراد فرصت طلب در امر ساخت و ساز شهری است.

Print
1065 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان