• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

رودخانه شهر‌چای برای جذب گردشگر ساحل سازی می شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

رودخانه شهر‌چای برای جذب گردشگر ساحل سازی می شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ یکی از مهم‌ترین بنیان‌های توسعه پایدار، پرداختن به موضوع گردشگری است زیرا موجب درآمدزایی و پیشرفت شهر می‌شود،  اما شهر ارومیه سال هاست که در جذب گردشگر از بسیاری از شهرهای مشابه خود عقب افتاده و برای جبران آن نیاز به برنامه‌های ویژه ای است. در این باره با حسین پناهی،  عضو کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت و گویی انجام دادیم.که در ادامه می آید.

با توجه به این‌که ارومیه به دلیل وجود دریاچه، باغ‌های سرسبز و رودخانه‌های دائمی دارای ظرفیت های گردشگری است ، شورای اسلامی شهر ارومیه برای جذب گردشگر چه طرح‌هایی در دست اجرا دارد؟
احیای توتستان‌ها و باغ‌های گردو در داخل شهر ارومیه با خرید آن از سوی شهرداری، ساخت شهر بازی مدرن در دهکده ساحلی چی چست، مطرح کردن روستای بند به عنوان یک دهکده توریستی، ساحل سازی رودخانه (شهرچای) ارومیه به ‌صورت اختصاص دادن آن به مسیرهای ویژه دوچرخه رو و پیاده روی در قالب طرح دریا تا دریا، توسعه و حمایت از تنها باغ وحش موجود شهر و ساخت تله کابین از جمله برنامه‌های شورای اسلامی شهر ارومیه برای جذب گردشگر با مشارکت سرمایه گذاران است.

 
از آن جا که روستای بند خارج از محدوده شهر ارومیه است برای مطرح کردن آن به عنوان یک دهکده توریستی و جذب گردشگر چه برنامه‌ای دارید؟
این روستا به عنوان یک دهکده توریستی در شورا تصویب شده و در تلاش هستیم با مشارکت استانداری و راه و شهرسازی آذربایجان غربی راه‌های تسهیل این امر فراهم شود تا با ایجاد زیرساخت‌ها و با مشارکت سرمایه گذاران این روستا را به عنوان یک دهکده توریستی در کل کشور مطرح کنیم.

درباره جزییات طرح دریا تا دریا توضیح دهید؟
این طرح از دریاچه ارومیه شروع می‌شودو با عبور از تفرجگاه‌هایی چون خوشاکو، بند، ساحل رود شهرچای و دریاچه سد شهرچای در دریاچه مارمیشو به اتمام خواهد رسید. در این مسیر از پل سه‌چشمه تا دریاچه ارومیه باغ‌های توت و انگور و سیب و مناظر بکر طبیعی واقع شده که با ایجاد تفرجگاه‌هایی می‌توان از این فرصت‌ها و نعمت‌های خدادادی در جذب گردشگر استفاده کرد.

اکنون این طرح در چه مرحله‌ای قرار دارد؟
عملیات ساحل سازی این طرح در داخل محدوده شهر ارومیه از 80 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و مکان‌های خارج از محدوده نیازمند مشارکت و تعامل بین بخشی است.

جذب گردشگر چه دستاوردهای مثبتی برای شهر ارومیه خواهد داشت؟
با توجه به این که در كشورهای توسعه یافته، گردشگری به یکی از بزرگ ترین منابع درآمدزایی تبدیل شده است در نتیجه با ورود هر گردشگر چندین فرصت شغلی ایجاد می‌شود و برای جذب حداكثری گردشگر باید نگاه به این مقوله تغییر یابد و برای پولی كه گردشگر با خود می آورد برنامه ریزی‌هایی انجام بگیرد.

Print
1306 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان