• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

روزانه 800 کیلو پسماند خشک در ارومیه جمع‌آوری می‌شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

روزانه 800 کیلو پسماند خشک در ارومیه جمع‌آوری می‌شود

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ احد یوسفی با اشاره به هوشمندسازی تفکیک زباله در ارومیه اظهار کرد: سازمان با همکاری شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی در تلاش است اپلیکشن هوشمند تفکیک زباله از مبدا را راه‌اندازی کند.

وی افزود: در حال حاضر تفکیک زباله در شهر ارومیه بدون هوشمندسازی و با حضور فیزیکی ماموران تفکیک در منازل شهروندان انجام می‌گیرد و اکنون دو هزار خانوار در  ارومیه تحت پوشش این موضوع هستند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: با راه‌اندازی اپلیکشن، سرعت فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدا نیز در شهر ارومیه بالا خواهد رفت و اکنون روزانه 800 کیلو پسماند خشک در ارومیه جمع آوری می‌شود که با هوشمندسازی آن می‌توان حجم پسماند خشک دریافتی را بالا برد.

وی با اشاره به اینکه ماهیانه 6 میلیارد تومان برای مدیریت پسماند شهر ارومیه هزینه می‌شود، تصریح کرد: با این وجود اعتبارات دریافتی سازمان از محل عوارض نوسازی و پسماند یک ششم هزینه‌ها است.

یوسفی گفت: روزانه 880 پاکبان و 140 دستگاه خودرو برای حفظ پاکیزگی شهر تلاش می‌کنند و با وجود اینکه تنها منبع درآمد سازمان از محل عوارض نوسازی و پسماند است، تا به امروز سازمان از شهروندان 80 میلیارد تومان مطالبه دارد که عدم پرداخت آن سبب شده تا برای تامین هزینه‌ها از منابع زیرساختی، خدماتی و رفاهی شهر هزینه شود.

وی بیان کرد: هزینه ماهیانه عوارض پسماند هر شهروند 25 هزار تومان است که متاسفانه این مبلغ وقتی تجمیع می‌شود و بزرگ به نظر می‌رسد در حالی که اگر شهروندان عوارض خود را به موقع بپردازند به عمران و آبادانی شهر کمک شایانی می‌شود.

Print
302 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان