• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

	رژه نيروهاي مسلح مستقر در استان آذربایجان غربی
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

رژه نيروهاي مسلح مستقر در استان آذربایجان غربی

استاندار آذربايجان غربي در مراسم رژه و سان نيروهاي مسلح مستقر در استان با تبريك و گراميداشت هفته دفاع مقدس اظهار نمود: هفته دفاع مقدس، حيثيت و آّبروي نظام جمهوري اسلامي است و در واقع اين هفته،بيانگر اقتدار ملت ايران و فرزندان برومند آنان در نيروهاي مسلح است.

به گزارش پایگاه خبری شهرداری ارومیه و به نقل از سايت اطلاع رساني استانداري، وحيد جلال زاده در اين مراسم با بيان اينكه در هفته دفاع مقدس، ياد و نام همه شهداي انقلاب اسلامي، هشت سال جنگ تحميلي و اقتدار و امنيت نظام جمهوري اسلامي را گرامي مي‌داريم، افزود: اين هفته، يادآور رشادت و شجاعت بزرگ مرد تاريخ، امام شهيدان حضرت روح الله امام خميني(ره)است.

وي ادامه داد: حضرت امام خميني(ره)، خوبي ها و مهرباني ها و زيبايي ها را در ميان ملت بزرگ ايران ترويج داد و بعنوان احياگر اسلام ناب محمدي(ص) در قرن معاصر، ملل مظلوم و آزاديخواه جهان را با پيام انقلاب اسلامي آشنا نمود.

استاندار آذربايجان غربي اضافه نمود: معمار كبير انقلاب اسلامي به ما آموخت كه هيچ گاه نه زير بار ظلم و ستم برويم و نه به كسي ظلم كنيم و او به ما آموخت كه بايد از آزاديخواهان جهان و ستمديدگان جهان اسلام حمايت كنيم.

جلال زاده در ادامه گفت: اين امام عزيز بود كه طعم اقتدار و اعتماد به نفس نظام مقدس جمهوري اسلامي و ملت بزرگ ايران را به جهانيان چشاند لذا همه ما مديون اين مرد الهي الهي و آسماني هستيم و بايد خودمان را همواره با راه و مسير امام بزرگوار تطبيق دهيم.

وي با اشاره به اينكه، شاخص در نظام مقدس جمهوري اسلامي، امام عزيز است، افزود: در هشت سال دفاع مقدس نيز اگر فرماندهي مستقيم حضرت امام خميني(ره) نبود، امروز اين پيروزي هايي كه جشن مي گيريم عايد ملت ايران نمي‌شد.

استاندار آذربايجان غربي با تاكيد بر اينكه اصل رهبري و امامت در نظام اسلامي يك ضرورت است نيز ادامه داد: در دوره كنوني نيز ملت بزرگ ايران تحت زعامت مقام معظم رهبري حركت مي كند و ايشان بخوبي ملت ايران را از بزنگاههاي سخت و صعب عبور داده اند و دشمنان را در توطئه هايشان مايوس نموده اند.

جلال زاده در بخش ديگري از سخنان با بيان اينكه يكي از معجزات انقلاب اسلامي، نيروهاي مسلح امروز ملت ايران است، افزود: امروز نيروهاي مسلح سه خصوصيت و برجستگي مهم را با خود به همراه دارند كه اين سه خصوصيت در هيچ يك از قواي مسلح دنيا يافت نمي شود.

وي اولين خصوصيت نيروهاي مسلح ايران اسلامي را مردمي بودن آنها عنوان نمود و گفت: مردم ايران اسلامي، ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيروي انتظامي را از خود مي دانند و نيروهاي مسلح به نمايندگي از ملت ايران، پيشاني اقتدار نظام هستند و اين مساله اي است كه در هيچ جاي دنيا يافت نمي شود.

استاندار آذربايجان غربي، ديني بودن، مذهبي بودن و اسلامي بودن را دومين خصوصيت بارز نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي دانست و گفت:ارتش، سپاه پاسداران و نيروي انتظامي، در واقع لشكر و سپاه قرآن و اسلام است و اينها به نمايندگي از نظام مقدس اسلامي، طلايه دار اسلام هستند و براي اعتلاي كلمه ا...، لباس رزم پوشيده اند.

جلال زاده ادامه داد: در هيچ جاي دنيا، ارتشي نمي توان يافت كه در راه اسلام قيام كند و هيچ سپاهي نمي توان پيدا كرد كه در راه قرآن، جان خود را بر كف گيرد و تقديم ساحت اسلام نمايد اما نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران اين مساله را به اثبات رسانده اند كه در راه صيانت از آرمان ها و ارزش هاي اسلام، لحظه اي درنگ نمي كنند و همواره آماده جانفشاني هستند.

وي، سومين خصوصيت نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي را صلابت، آمادگي رزمي بالا و تجهيزات نظامي مطلوب عنوان نمود و اظهار كرد: در دنيا آنهايي كه جذ نيروهاي مسلح مي شوند بخاطر تامين معاش است اما در ايران اسلامي، برادران ما كه به عضويت نيروهاي مسلح درآمده اند با نيت قربه الي الله و براي جهاد في سبيل الله اين لباس مقدس را بر تن كرده اند.

جلال زاده افزود: نيروهاي مسلح نظام مقدس اسلامي هر آن آماده اند تا براي اهداف، آرمان ها، ارزش ها و بزرگي ملت ايران جان خود را فدا نمايند و اين چيزي است كه در هيچ يك از قواي مسلح دنيا مشاهده نمي شود.

استاندار آذربايجان غربي در ادامه سخنان خود با اشاره به كشتار مسلمانان مظلوم عراق و افغانستان توسط نيروهاي نظامي آمريكا و همپيمانانش گفت: نيروهاي نظامي مستقر در اين كشورها به سركردگي آمريكا، صرفا در راستاي تامين منافع اقتصادي اين جنايات را مرتكب مي شوند.

جلال زاده اضافه نمود: اما رزمندگان دوران دفاع مقدس و شهداي گرانقدر ما كه به تعبير مقام معظم رهبري، اقتدار نظام هستند، نه براي آب و خاك بلكه براي حفظ و حراست از آرمان هاي اسلامي و ارزش هاي ديني و انقلابي به جبهه ها رفتند و جان خود را در اين راه فدا نمودند.

وي در ادامه گفت: به حول و قوه الهي، مردم قدردان تلاش ها و زحمات فرزندان خود در نيروهاي مسلح هستند و من افتخار مي كنم كه بعنوان كوچكترين عضو در شوراي تامين استان در كنار مردان بزرگي ايستاده ام كه هر كدام براي خود آوازه اي دارند و از يادگاران ارزشمند دقاع مقدس هستند.

مقام عالي استان همچنين گفت: فرماندهان امروز نظام مقدس اسلامي نيز همچون همرزمان خود در دوران دفاع مقدس حاضرند تا براي استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي جانفشاني كنند چرا كه اهداف اين نظام مقدس، اهداف بالايي است و ارزش جانفشاني دارد.

جلال زاده در بخش ديگري از سخنان خود اظهار نمود: خوشابحال نيروهاي مسلح نظام مقدس اسلامي كه فرمانده آنها، پاك ترين انسان هاي روزگار است؛ در كجاي دنيا مي توانيد فرماندهي بيابيد كه يك فقيه، يك مجاهد، جانباز در راه حق و محبوب دلها، شخصيتي همچون حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي باشد.

وي در پايان سخنان خود اظهار نمود: ما در استان آذربايجان غربي براي اقتدار نظام اسلامي از همان روزهاي اول انقلاب اسلامي، شهداي زيادي را تقديم نموده ايم و امروز نيز نيروهاي مسلح در استان، آماده هستند تا در اين مسير نوراني و عاشورايي جانفشاني كنند.








 

 

 

 

Print
1196 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان