• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه: رسیدگی به مستمندان از ضروریت های اعمال انسان محسوب میگردد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه: رسیدگی به مستمندان از ضروریت های اعمال انسان محسوب میگردد

این همایش که در فرهنگسرای جوان ارومیه با هدف آشنایی خیرین با همدیگر، کمک به مددجویان موسسه خیریه، گسترش فرهنگ انفاق در بین خیرین در آمفی تئاتر خانه جوان برگزار گردید.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه در این همایش ضمن اینکه رسیدگی به مستمندان و فقیران ، عملی  ارزش اخلاقی و معنوی است افزود: این عمل در اندیشه اسلامی، جزئی جدا ناپذیر از سایر اعمال واجب انسان بوده ، بطوری که  حتی در برخی از موضع گیری ها ، شرط قبولی عباداتی همچون  نماز و حج ، پرداخت زکات و انفاقات مالی به فقرای جامعه اسلامی و نیازمندان است.

جلیلی گفت: در اندیشه اسلامی ، ثروت  وسیله خیر است  نه هدفی برای مرد مومن و به این صورت ، انسان مومن باید در  انفاق  و اعطا و کمک به مستمندان عجله نماید و این عمل را به تأخیر نیندازد و از منت گذاردن و اذیت نمودن در این راه خودداری ورزد که در غیر این صورت اعمال او ناروا و مردود شمرده خواهد شد.

    وی یکی از کارهای بسیار مهم زندگی مؤمن که مورد تأکید خدا و رسول اکرم  (صلی الله علیه و آله) و ائمّه معصومین (صلوات الله علیهم اجمعین) اشاره کرد و گفت: مسئله ی برآوردن حاجات مؤمنین و گره گشایی از زندگی را باید از کارهای ضروری باشد و آنهاست. اهمیّت این موضوع در حدّی است که پی بردن به آن از حد ظرفیت عقل آدمی خارج است.

جلیلی با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و افزود :حضرت فرمود: «هر کس دل مؤمنی را شاد کند، مرا شاد نموده و هر که مرا شاد نماید خدا را شاد نموده است.» برابری شاد نمودن دل مؤمن با شادی خدا چیزی نیست که ما با عقل قاصر خود بتوانیم آن را درک نماییم.

و درآخراز زحمات تمام دست اندرکاران این موسسه تشکر و قدردانی نمود و آرزوی توفیق و موفقیت تمام عزیزان را ازخداوند متعال خواستار شد. 

Print
847 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان