• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

زیرگذر شورا- شهید بهشتی افتتاح شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

زیرگذر شورا- شهید بهشتی افتتاح شد

در آستانه عید سعید قربان، پروژه زیرگذر شورا -شهید بهشتی(شهدای خدمت) در مراسمی با حضور استاندار آذربایجان‌غربی، نمایندگان مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار ارومیه، مسئولان ادارات و نهادهای اجرایی و جمعی از شهروندان بازگشایی شد و زیر بار ترافیکی قرار گرفت.

مطابق مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک و مصوبات شورای ترافیک آذربایجان‌غربی جهت روانسازی ترافیک دو کریدور مهم ترافیکی شمالی جنوبی و کریدور غربی شرقی ساخت زیرگذر شورا- شهید بهشتی به طول ۳۴۲ متر و عرض ۱۸ متر و با مساحت عرشه یک هزار و ۲۰۰ متر مربع با حجم خاکبرداری ۳۰ هزار مترمکعب و تعداد ۱۹۰ شمع در بیشینه عمق ۲۵ متری با حجم کل بتن‌ریزی ۶۲۹۷ مترمکعب و کل سطح آسفالت ۱۶۰۰۰ مترمربع با برآورد اولیه ۸۹۰ میلیارد ریال در ۲۹ شهریورماه سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی و وارد فاز اجرا شد.

توضیح این‌که مبلغ کارکرد اجرای پروژه زیرگذر شورا- شهید بهشتی در حدود ۱۲۰۰ میلیارد ریال است.

با بهره‌برداری از زیرگذر شورا- شهید بهشتی به همت شهرداری ارومیه و با پیمانکاری موسسه عاشورا، مشکل ترافیک در محدوده این زیرگذر رفع شده و با تحقق این مهم شاهد صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگی‌‌های هوا، صوتی و بصری همچنین رفاه شهروندان خواهیم بود.

به پاس خدمات و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور مردمی و همراهانش نام پروژه زیرگذر شورا -شهید بهشتی ارومیه به نام شهدای خدمت نامگذاری شد.

شایان ذکر است که همزمان با گشایش زیرگذر شهدای خدمت در تقاطع شورا -شهید بهشتی، ۱۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده با اعتباری بالغ بر ۱۱۴ میلیارد ريال وارد چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ارومیه شد.

Print
127 رتبه بندی این مطلب:
4/0
دی ان ان