• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

سنت های اصیل  بومی با جشنواره انگور احیا می شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

سنت های اصیل بومی با جشنواره انگور احیا می شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه ؛ اسدالله درویش امیری در آیین افتتاحیه سومین جشنواره انگور ارومیه  در دهکده ساحلی چی چست  با تشکر از عوامل اجرایی برگزاری جشنواره انگور ارومیه،  اظهار کرد:  آیین های مختلف در راستای معرفی ظرفیت های استان های گوناگون کشور در طول سال برگزار می شود که این جشنواره ها در راستای آشنا شدن هرچه بیشتر شهروندان به ویژه جوانان با فرهنگ ناب ایرانی اسلامی و همچنین معرفی توانمندی های استان های گوناگون برگزار می شود.

وی  افزود:  در طول سال شاهد برگزاری جشنواره هایی چون  جشنواره غذاهای محلی آش، برداشت محصول گندم، برنج، پسته، گل و گیاه ، موسیقی محلی و سنتی، لباس های محلی و جشنواره گلاب گیری بودیم .

معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور خاطر نشان کرد: طی  سال های اخیر برخی از سنت های اصیل بومی به فراموشی سپرده شده است که  این سنت ها با برگزاری چنین جشنواره هایی احیا خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به محصول انگور، گفت:  محصول انگور یکی از محصولات کشاورزی درآمدزا در دنیا  است که می توان با برنامه ریزی های علمی محصول  انگور را افزایش  و آن را جهانی کرد .

معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور آذربایجان غربی را ایرانی کوچک نامید و گفت:  تنوع زبان، گویش، اقوام، مذهب، فرهنگ، لباس و موسیقی در این خطه از کشورمان بی نظیر است که باید از این امر در راستای همدلی و همراهی بیشتر بهره برد.

 وی در پایان خاطر نشان کرد:  انعکاس مراسم برگزاری سومین جشنواره انگور در سایت های خبری و شبکه های اجتماعی  ظرفیت تبلیغی  بسیاری زیادی  را به دنبال داشته و باعث شده که به مرور این جشنواره به یک جشنواره ملی تبدیل شود .

Print
895 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان