• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

سنجش آلایندگی گازهای خروجی اتوبوس‌های شهری ارومیه ادامه دارد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

سنجش آلایندگی گازهای خروجی اتوبوس‌های شهری ارومیه ادامه دارد

به گزارش روابط عمومي شهرداري اروميه؛  ناصر سعيد آبادي  گفت:  این آزمایش با هدف تعیین میزان آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز اتوبوس‌ها انجام می‌شود که در صورت وجود نقص فنی در اسرع وقت به رفع آن اقدام می‌شود.

وی ابراز کرد: مرحله اول سنجش آلایندگی گازهای خروجی اتوبوس‌های شهری ارومیه با همکاری اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی انجام شد و طی آن نزدیک به 50 درصد از اتوبوس‌های ارومیه در پایانه عطایی مورد آزمایش قرار گرفتند.
 
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه افزود: پس از مرحله اول این سنجش، با ارسال گزارش نتایج آزمایش‌ها به ناوگان اتوبوسرانی، با ارجاع تدریجی اتوبوس‌هایی که میزان آلایندگی آن‌ها از حد استاندارد بیشتر بود  به تعمیرگاه مرکزی، پمپ سوخت این اتوبوس‌ها مورد تعمیر قرار گرفت و میزان آلایندگی آن‌ها کاهش یافت.


سعیدآبادی با بیان این که در مرحله اول سنجش آلایندگی گازهای خروجی اتوبوس‌های شهری، 90 دستگاه اتوبوس شهری مورد آزمایش قرار گرفتند، گفت: 70 دستگاه از این اتوبوس‌ها تا پایان اسفند برای تعمیرات فنی به تعمیرگاه مرکزی فرستاده شده و بهسازی شدند و بقیه آن‌ها نیز به تدریج مورد تعمیر قرار خواهند گرفت.
وی تشریح کرد: مرحله دوم این سنجش، برای اتوبوس‌های باقی مانده، با هماهنگی مجدد اداره کل محیط زیست و سازمان اتوبوسرانی در پایانه عطایی اجرا می‌شود و به محض اعلام نتایج این آزمایشات، اتوبوس‌های دارای نقص فنی، برای تعمیرات به تعمیرگاه مرکزی ارجاع داده خواهند شد.

سعیدآبادی ابراز کرد: میزان گوگرد موجود در سوخت اتوبوس‌ها بالا بوده و این امر سبب بالا رفتن میزان آلایندگی اتوبوس‌ها می‌شود که با اجرای طرح‌هایی نظیر سنجش آلایندگی گازهای خروجی اتوبوس‌های شهری، سعی در کاهش میزان آلایندگی اتوبوس‌ها داریم.
وی با بیان این که در سال‌های گذشته از سوی دولت مبالغی به عنوان یارانه در اختیار دارندگان اتوبوس شهری قرار می‌گرفت، ادامه داد: در سال‌های اخیر این یارانه‌ها حذف شده و نوسازی اتوبوس ها، برای دارندگان اتوبوس‌ها که به طور خصوصی مشغول به این کار هستند، توجیه اقتصادی ندارد بنابراین باید مساعدت‌ها و حمایت‌هایی از سوی دولت انجام بگیرد تا رانندگان به نوسازی اتوبوس‌های خود اقدام کنند.
Print
385 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان