• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهرداری ارومیه در حوزه معماری از پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های مرتبط استقبال می‌کند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهرداری ارومیه در حوزه معماری از پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های مرتبط استقبال می‌کند

شهردار ارومیه؛

اولین همایش ملی نقش معماری و شهرسازی بر گردشگری شهرهای مرزی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه همچنین جمعی از مسئولان استانی و شهری در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برگزار شد.

حسین مهدی‌زاده شهردار ارومیه در نخستین همایش ملی نقش معماری و شهرسازی بر گردشگری شهر‌های مرزی، گفت:  بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین شهرداری ارومیه و دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی، شهرداری در حوزه معماری از پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های مرتبط استقبال کرده و آماده عملیاتی کردن آن‌هاست.

وی با بیان اینکه معماری نشان دهنده تمدن و فرهنگ کشور‌هاست، ادامه داد: صنعت گردشگری در یک کلام، یک ظرفیت مهم اقتصادی، اجتماعی، زیست محیط و حتی سیاسی و ایدئولوژیک است که می‌تواند پلی بین سایر حوزه‌ها باشد.

شهردار ارومیه تصریح کرد: امروزه سه رکن توسعه جوامع بر مبنای اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی تعریف می‌شود که صنعت گردشگری می‌تواند در این سه حوزه تبلور پیدا کرده و موجب هم‌افزایی بین این حوزه‌ها شود.

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه صنعت گردشگری بعد از نفت و خودروسازی یکی از درآمدسازترین حوزه‌های اقتصادی است، افزود: توجه به گردشگری ضروری بوده و از طرفی نیز این صنعت، موجب شناساندن تمدن و فرهنگ ایران به سایر کشورها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ایران جزء پنج کشور برتر دنیا در حوزه برخورداری از آثار یونسکو و ۱۰ کشور دارای ظرفیت در حوزه جذب گردشگر است و آذربایجان غربی نیز از نظر داشتن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و داشتن ۶ پایانه فعال مرزی از جمله استان‌های دارای ظرفیت بالا در حوزه گردشگری است.

شهردار ارومیه با قدردانی از دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه در برگزاری این همایش ملی بیان کرد: انتخاب نام همایش اقدامی هوشمندانه بود؛ چرا که در این همایش‌ها طرح‌های مختلف احصا شده و می‌تواند در راستای توسعه و رونق گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

نخستین همایش ملی نقش معماری و شهرسازی بر گردشگری شهرهای مرزی به همت  دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه  برگزار شد.

Print
153 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان