• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهردار ارومیه اعلام کرد: اهدای خون سالم و ارتباط مستقیم آن با سلامت جامعه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهردار ارومیه اعلام کرد: اهدای خون سالم و ارتباط مستقیم آن با سلامت جامعه

«محمد حضرت‌ پور» در همایش گرامیداشت چهلمین سالروز تاسیس سازمان انتقال خون با بیان اینکه هم اینک  توجه به مقوله اهدای خون به درستی تبیین نشده است، بیان کرد:  براساس برنامه‌ریزی اهدای خون در طی 40 سال باید به 40 میلیون واحد خونی می‌رسید که در حال حاضر به 37 میلیون واحد خونی رسیده که سه میلیون پایین‌تر است.

وی اظهار کرد:  اهدای خون سالم ارتباط مستقیم با سلامت جامعه دارد که باید در این زمینه شاهد انجام کارهای فرهنگی زیادی باشیم.

وی مشارکت بانوان  را در اهدای خون پایین دانست و گفت:  باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون در جامعه به خصوص در بین بانوان فرهنگ‌سازی شود و بانوان نیز برای سلامت جامعه گام بردارند.

شهر دار ارومیه با اشاره به مزایای  اهدای خون، اظهار کرد:  اهدای خون در مرحله نخست سلامت فرد را تضمین می‌کند و در مرحله بعد به فرد نیازمند واحد خونی اهدا می‌شود تا نجات‌بخش یک انسان نیازمند باشد که این موضوع اهمیت و جایگاه اهدای خون را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای آذربایجان غربی در بخش توریست درمانی، ادامه داد:  طی سال های 91 و 92 از 800 هزار نفر ورودی  به کشور  و آذربایجان غربی به منظور استفاده از امکانات بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها وارد استان شده است که باید از این ظرفیت در راستای درآمدزایی و توسعه اقتصادی استان بهره برد.

حضرت پور گفت: ارومیه در امر توریسم درمانی عملکرد قابل توجهی داشته است زیرا هم کشورها و هم استان های همجوار را تحت پوشش درمانی خود قرار داده و از سوی دیگر در بحث انتقال خون بسیار فعال عمل می کند.

وی با بیان اینکه 91 درصد خون اهدایی در کشور با توجه به اسلامی بودن خون سالم است، بیان کرد:  خون اهدا شده در جامعه ایران به برکت دین اسلام و حاکم بودن ارزش‌های دینی از پاک‌ترین و سالم‌ترین خون‌ها است.

شهردار ارومیه عنوان کرد:  عدم وجود جایگزین برای خون و محدود بودن مدت زمان نگهداری فرآورده‌های خونی سبب شده تا اهدای خون از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار شود.

گفتنی است؛ در پایان این همایش از اهداکنندگان منتخب خون در آذربایجان غربی با اهدای هدایایی قدردانی شد.
















Print
705 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان