• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهردار ارومیه؛ توسعه زیر ساخت ها جزو برنامه های اولویت دار شهرداری است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهردار ارومیه؛ توسعه زیر ساخت ها جزو برنامه های اولویت دار شهرداری است

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، محمد حضرت پور در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه در سال 94 با بیان اینکه افق 1404 شهر ارومیه در 7 محور توسعه شهری شامل اقتصادی شهری، زیر ساخت های شهری، محیط زیست ، حمل نقل ، فرهنگی، معماری و بافت شهری تدوین شده است، اظهار کرد: بخش عمده تحقق این مهم هر سال با تدوین بودجه سالانه پیش بینی می شود و این مهم با تخصیص بودجه های سالانه رو به حرکت برای رسیدن به یک شهر متعالی است.

وی عمده درآمد شهرداری ارومیه درسال 93 را از بابت صدور پروانه ساختمانی عنوان کرد و گفت: در طی سال 93، یک هزارو 886 فقره پروانه ساختمانی صادر شده که این میزان در سال گذشته آن 3 هزارو 890 فقره بود که با این تفاسیر تعداد پروانه ساختمانی صادر شده در سال 93 نسبت به سال 92، 50 درصد کاهش رشد را نشان می دهد.

حضرت پور با بیان اینکه متوسط تعداد واحد در هر پروانه 5/2 طبقه و متوسط زیر بنا در هر پروانه نیز 506 متر است، بیان کرد: یک هزارو 886 فقره پروانه ساختمانی برای 4 هزارو 578 واحد مسکونی صادر شده که تعداد پروانه های تک واحد 998 عدد، سه واحده و 4 واحده 236 عدد و 5 واحده و بیشتر 181 واحد بود و همچنین زیر بنای کل پروانه های صادر شده 975 هزار متر مربع بود.

وی با اشاره به تحقق بودجه هزار و ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری ارومیه در سال 93، اظهار کرد: از این میزان هزار میلیارد تومان محقق شد که سهم عمرانی آن یعنی 660 میلیارد تومان درده ماهه اول سال 93 محقق شد و بخش عمده تحقق بودجه نیز از قبل وصولی متمرکز ارزش افزوده به میزان ۶۰ میلیارد تومان و سرمایه گذاری به میزان 250میلیارد تومان بود.

شهردار ارومیه ادامه داد: تحقق درآمد شهرداری ارومیه در سال 93 از قبل نوسازی 6 میلیارد تومان، ، 4 میلیارد تومان از قبل عوارض خودرو، 2 میلیارد تومان از قبل پروانه کسب بود که این مبالغ وصولی در سال 92 از قبل نوسازی به ترتیب 4 میلیارد تومان، عوارض خودرو 3 میلیارد تومان و پروانه کسب یک میلیاردو 100 میلیون تومان بود که علت افزایش عوارض خودور در سال 93 نسبت به سال گذشته آن اطلاع رسانی در این زمینه بود.


در سال 93، 300 هزار تن آسفالت در ارومیه تولید شد

وی با با اعلام اینکه توسعه زیر ساخت ها و افزایش کیفیت خدمات جزو برنامه های اولویت دار شهرداری ارومیه است، بیان کرد: در این راستا در سال 93 در سطح شهر ارومیه شاهد ساخت تقاطع های غیرهم سطح، تولید 300 هزار تن با کسب یک رکورد بی سابقه بعد از انقلاب توسط کارخانه شهرداری، احداث 82 هکتار فضای سبز، پیاده رو سازی به میزان 100 هزار متر مربع، آسفالت 2 میلیون متر مربع معابر خاکی و اجرای 30 کیلومتر کانال کشی بودیم.

شهردار ارومیه با اشاره به ممیزی املاک شهرداری ارومیه، گفت: کل مساحت زمین های که تا الان مورد بررسی قرار گرفته 215 میلیون و 903 هزار متر مربع است که در قالب 557 هزارو پرونده تفکیک است.

وی با اشاره به کاهش ساخت و ساز های غیر مجاز در سطح شهر ارومیه ،اظهار کرد: طی سال 93، شاهد کاهش 98 درصد ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح بودیم که امیدواریم امسال تخلفات ساختمانی را به صفر برسانیم که تمام وظیفه شهرداری ارومیه از قبل مقابله با ساخت و ساز های غیر مجاز تامین امنیت جانی شهروندان است.

حضرت پور در ادامه علت افزایش سد معبر را پایین بودن درآمدها و اهداف سودجویانه برخی کسبه با اجاره دادن بخش ورودی مغازه ها به دستفروشان عنوان کرد و گفت: در راستای مبارزه با سد معبر بازار هفتگی در سطح شهرایجاد و همچنین درمحله صمد زاده بازارچه ای به تعداد 100 غرفه احداث می شود و با کسبه متخلف نیز بر اساس لایحه پیشنهادی به تصویب رسیده در سال 94 برخورد و اخطاریه صادر می شود.


36هکتار سهم شهرداری در فضای پادگان به فضای سبز اختصاص یافت

وی با اشاره به فضای محوطه پادگان لشکر 64 ارومیه، بیان کرد: بر اساس آخرین پیگیری های صورت گرفته، 36 هکتارسهم شهرداری از 76 هکتار مساحت پادگان به فضای سبز و فرهنگی تبدیل خواهد شد که با تبدیل تمام سهم شهرداری ارومیه به فضای سبز و کاشت درخت ، اکسیژن کافی برای تنفس شهروندان شهرتامین می شود.

شهردار ارومیه با بیان اینکه بودجه سال 94 شهرداری ارومیه به میزان 1260 میلیارد تومان به تصویب رسیده است، اعلام کرد: این میزان بودجه با اولویت صرف اتمام پروژه های نمیه تمام، اجرا و توسعه زیر ساخت های فرهنگی و ورزشی خواهد شد که در راستای توجه به زیر ساخت های فرهنگی و ورزشی در سال 94، 12 فرهنگ سرا ، سالن ها و زمین های ورزشی فوتبال، والیبال و بستکبال در 5 نقطه شهری ارومیه ساخته می شود.


افزایش رضایت مندی از عملکرد شهرداری درطول برنامه سه ساله

وی با اشاره به فضای سبز شهر ارومیه ،گفت: در سال 94 هدف عمده شهرداری از بابت فضای سبز در راستای کیفی سازی است، کیفی سازی که هدف آن آبیاری قطره ای درختان و آبیاری به صورت بارانی چمن ها است.

شهردار ارومیه با بیان اینکه مطالعات اجرای تراموا در سطح شهر ارومیه با مشارکت سرمایه گذار شرکت آلمانی در دست اجرا است، اظهار کرد: بعد از اتمام مطالعات، ترموا در سه فاز انجام می گیرد که فاز اول به طول 15 کیلومتر در هسته مرکزی شهر در طی دو سال، فاز دو در سه کیلومتر ازسمت فلکه دریا تا مساکن مهر و فاز سوم از سمت فلکه بهداری تا دانشگاه ارومیه اجرا می شود.

وی به میزان رضایت مندی ازعملکرد شهرداری ارومیه اشاره کرد و گفت: اکنون میزان رضایت مندی از عملکرد شهرداری ارومیه 50 درصد است که امیدواریم در طول برنامه سه ساله به 70 درصد برسانیم.








Print
1072 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان