• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهردار ارومیه در آئین اختتامیه سومین جشنواره انگور؛ توسعه ارومیه در گرو توسعه صنعت گردشگری و جذب سرمایه گذاراست
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهردار ارومیه در آئین اختتامیه سومین جشنواره انگور؛ توسعه ارومیه در گرو توسعه صنعت گردشگری و جذب سرمایه گذاراست

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، محمد حضرت پور در آئین اختتامیه سومین جشنواره انگور در محوطه دهکده ساحلی چی چست ارومیه با قدرادانی از استاندار آذربایجان غربی و اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه ، اصحاب رسانه  وهمچنین  عوامل اجرایی برگزاری سومین جشنواره انگور، بیان کرد:  در انعکاس و بازتاب مراسم برگزاری جشنواره اصحاب رسانه نقش بی بدلیلی  داشتند چرا که باعث اطلاع رسانی جشنواره انگور در بین 20 میلیون نفر کاربر شبکه های مجازی در کشورشد.

وی ایجاد شور و نشاط اجتماعی به ویژه در قشر جوان ، فراهم کردن اشتغال به ویژه اشتغال قشر زنان با فروش آثار صنایع دستی از جمله اهداف بر گزاری جشنواره انگور عنوان کرد و گفت:  تحقق این اهداف  باعث کاهش آسیب های جتماعی  و پایین آورن آمار  جرم و بزه در جامعه خواهد شد.

حضرت پور با اشاره به اجرای 5جشنواره گل و گیاه  در شهر ارومیه ، اظهار کرد:  با برگزاری جشنواره های  گل و گیاه  توانستیم ظرفیت استان را در حوزه گل و گیاه را در کل کشور معرفی کنیم و در این راستا درجهت فروش و صادارت آن گام برداریم.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی و به ویژه ارومیه از پتانسیل های بالای برای جذب گردشگر برخوردار است، اظهار کرد: منطقه سیلوانای ارومیه بعلت دار بودن بالا ترین و خالص ترین اکسیژن درکل کشور، پیست اسکی خوشاکو، دریاچه مارمیشو و دریاچه زیبای ارومیه اگرچه با مقوله خشک شدن دسته و پنجه نرم می کند از جمله نقاط گردشگری در شهر ارومیه است.

شهردار ارومیه در ادامه با اشاره به احیای دریاچه ارومیه با مشارکت مردم، بیان کرد: در راستای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه،  کمپین احیای دریاچه به همت اعضای شورای اسلامی و شهرداری ارومیه و  با کمک موسسه بین المللی ایرانیان در کشور سوئیس  شکل گرفت تا حرکتی اجتماعی در  حمایت از مسولان در احیای دریاچه ارومیه  باشد.

وی با بیان اینکه دریاچه ارومیه در سال 74 ، 37 میلیارد متر مکعب آب داشت که اکنون تنها 10 درصد باقی مانده است،عنوان کرد:  درصورت احیا نشدن دریاچه ، اثرات خشکی دریاچه ارومیه نه تنها در شمال غرب کشور بلکه تا تهران نیزخواهد رسید.

شهردار ارومیه مشارکت مردم، تجمیع چاه های غیر مجاز و مجهز کردن کشاورزی به سیستم نوین آبیاری را از جمله راهکار های موثردر احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: همچنین انتقال آب دریاچه وان ترکیه به ارومیه  در جهت احیای دریاچه بسیار موثر خواهد بود .

وی با بیان اینکه توسعه ارومیه در گرو توسعه صنعت گردشگری و جذب سرمایه گذاراست، گفت:  توسعه زیر ساخت های گردشگری و اجرای جشنواره های  انگور  باعث جذب 100 هزار نفر گردشگر خارجی و داخلی  در هر سال به آذربایجان غربی خواهد شد که با تحقق آن شاهد توسعه و رونق اقتصادی و درآمد زایی در شهر خواهیم بود.

حضرت پور افزود:  امسال با برگزاری جشنواره انگور شاهد جذب شمار بسیاری از گردشگران  خارجی و داخلی به شهر ارومیه بودیم به طوری که در روز پنجم برگزاری جشنواره شاهد ثبت   5 هزار خودرو به محل برگزاری سومین جشنواره انگور بودیم .

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی دنیای بازی مدرن در دهکده ساحلی چی چست ارومیه، بیان کرد:  هفته آینده دستگاه‌ های این شهربازی وارد شهر ارومیه شده و تا پایان سال 60 درصد از تجهیزات این دنیای بازی مدرن  نصب خواهند شد .

شهردار ارومیه گفت: هدف‌گذاری شهرداری ارومیه برای ایجاد این شهربازی، این است که تا شعاع 250 کیلومتری این دهکده بتواند به جذب گردشگر و مسافر اقدام کند.

وی با بیان اینکه تعامل شورای اسلامی شهر با شهرداری ارومیه باعث توسعه و آبادانی شهر ارومیه شده است، گفت: همچنین توسعه گردشگری در شهر ارومیه در سایه تعامل اقوام مختلف و امنیت کامل است .

Print
611 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان