• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهردار ارومیه در جلسه شورای فنی استان تأکید کرد: کسب درآمدهای غیر نقدی، مهمترین فعالیت شهرداری ارومیه در حوزه درآمدزایی در سال جاری
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهردار ارومیه در جلسه شورای فنی استان تأکید کرد: کسب درآمدهای غیر نقدی، مهمترین فعالیت شهرداری ارومیه در حوزه درآمدزایی در سال جاری

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، محمد حضرت پور، شهردار ارومیه در  این جلسه با بیان اینکه در سال جاری تنها 40 درصد درآمدهای شهرداری ارومیه تاکنون به صورت نقدی کسب شده و بخش عمده ای از طریق دریافت درآمدهای غیرنقدی حاصل شده است، افزود: با استفاده از درآمدهای نقدی و غیرنقدی، پنج هزار و 750 میلیارد ریال برای پروژه های عمرانی شهر ارومیه با اولیت طرح های نیمه تمام و مناطق محروم هزینه شده است.

وی اضافه کرد: یکی از نتایج فعالیت های شهرداری ارومیه، علاوه بر توسعه عمرانی شهر، افزایش سرانه فضای سبز شهری به میزان یک متر در 9 ماهه سال جاری است که امیدواریم این رقم تا پایان سال نیز بیشتر شود.

به گفته حضرت پور در سال جاری افزون بر 20 هکتار جنگلکاری در اطراف شهر ارومیه انجام شده است.

همچنین، ابراهیم صفری معاون فنی عمرانی شهردار ارومیه نیز در این جلسه گفت: بسیاری از تقاطع های غیرهمسطحی که در برنامه بلندمدت شهرداری در معابر ارومیه پیش بینی شده بود، امسال به اجرا درآمده و به اتمام رسیده که این امر نشان دهنده پیش بودن مدیریت شهری از برنامه های خود است.

وی افزود: علاوه بر پروژه های عمرانی اجرا شده در 21 ماه گذشته در ارومیه، تقاطع های غیرهمسطح و پروژه های دیگری را نیز در ماههای آینده به اجرا در می آوریم که از جمله آنها می توان به زیرگذر تقاطع های غیرهمسطح امام علی (ع)، میثم، مدرس، مادر، شهید ذاکر، میرزای شیرازی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن قرار است تقاطع های غیرهمسطح مخابرات، شورا - بهشتی، مدنی - مطهری و میدان دفاع مقدس و دو زیرگذر در کمربندی خاتم الانبیا برای تردد بهتر در این بخش به اجرا در آیند.

معاون فنی عمرانی شهردار ارومیه اظهار کرد: در حال حاضر تقاطع غیرهمسطح سه راهی سرو با 40 درصد پیشرفت و آذربایجان با 10 درصد پیشرفت در دست اجرا هستند.

صفری گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است ترافیک در سطح 157 کیلومتر از معابر شهری ارومیه در درازمدت، روان شود که در صورت تحقق این میزان می توان گفت به اهداف خود در حوزه ترافیک این شهر دست یافته ایم.

بر اساس این گزارش، هادي بهادري معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در اين جلسه با اشاره به اينكه تامین اعتبار، مهمترین مشکل پروژه های عمرانی نیمه تمام در استان به ویژه ارومیه است،‌ افزود: این امر در پروژه هایی که از اعتبارات ملی بهره می برند، محسوس تر به نظر می رسد.

وی اضافه کرد: از مهمترین پروژه هایی که در ارومیه با این مشکل مواجه هستند می توان به راه آهن ارومیه، ورزشگاه 15 هزار نفری و تالار بزرگ این شهر اشاره کرد.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه های راه آهن و ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه 13 سال و تالار بزرگ این شهر هشت سال است که آغاز شده اند ولی با مشکل تامین اعتباری، با روند کندی روبرو هستند و باید با تامین اعتبار برای بهره برداری سریعتر آن، چاره اندیشی کرد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: این پروژه های بزرگ در آستانه اتمام هستند و نیازمند اعتبارند تا آخرین مراحل اجرایی آنها به پایان برسد که باید در این خصوص هم اندیشی کنیم تا این طرح ها از بحران خارج شده و به بهره برداری برسند.

بهادری گفت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، در بودجه سال آینده دولت برنامه ای برای درآمدزایی پروژه های عمرانی در راستای مدیریت آنها دارد که در صورت ابلاغ می توان در راستای آن، فعالیت هایی را به انجام رساند.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات فنی در کنار مشکلات اعتباری در پروژه های عمرانی ارومیه افزود: این کاستی ها نیز باید با مشاوره و توجه بیشتر مسئولان برطرف شوند.








Print
703 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان