• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهردار ارومیه در سومین جشنواره انگور؛ جشنواره انگور توسعه گردشگری ارومیه را رقم خواهد زد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهردار ارومیه در سومین جشنواره انگور؛ جشنواره انگور توسعه گردشگری ارومیه را رقم خواهد زد

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه ، محمد حضرت ‌پور در حاشیه برگزاری سومین جشنواره انگور در دهکده ساحلی چی چست  با بیان اینکه آذربایجان ‌غربی و به ‌تبع آن ارومیه دارای ظرفیت ‌ها و قابلیت‌های فراوانی در امر جذب گردشگر است، بیان کرد: متاسفانه توفیق چندانی در این راه کسب نکرده است در حالی که امروز دنیای گردشگری جزو پردرآمدترین صنعت‌ها به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه از دیگر ظرفیت‌های شهر ارومیه، مسائل پزشکی و درمان است،  اظهار کرد: هم‌اکنون فردی که از اقلیم کردستان عراق برای درمان به ارومیه وارد می‌شود، تنها مابین یک تا دو میلیون هزینه می‌کند در حالی که اگر به کشور ترکیه مراجعه کند باید حداقل 10 میلیون تومان هزینه کند، بنابراین آنان راغب هستند که در ارومیه شرایط درمان آنها فراهم شود

شهردار ارومیه گفت:  با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی استانی کشاورزی محور بوده و یکی از بزرگترین ظرفیت‌های استان نیز در زمینه محصول انگور است، برگزاری چنین جشنواره‌هایی به ایجاد ارتباط بین نسلی کمک می‌کند.


راه اندازی شهربازی مدرن در دهکده ساحلی چی چست

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی مدرن ‌ترین شهربازی شمال غرب کشور در دهکده ساحلی چی چست ارومیه، بیان کرد: هفته آینده دستگاه‌ های این شهربازی، از کشور ایتالیا و از طریق گمرک ارومیه وارد شهر شده و تا 12 فروردین سال آینده نیز به‌طور رسمی افتتاح می ‌شود.

شهردار ارومیه گفت: هدف‌گذاری شهرداری ارومیه برای ایجاد این شهربازی، این است که تا شعاع 250 کیلومتری این دهکده بتواند به جذب گردشگر و مسافر اقدام کند.

وی خاطر نشان کرد: تلاش‌هایی برای بازگشایی مسیر جاده از سمت دهکده ساحلی چی‌چست به طرف جاده شهید کلانتری آغاز شده و امیدواریم با همکاری نهادهای نظامی شاهد گشایش این مسیر باشیم تا مردم و مسافران با سهولت بیشتری بتوانند رفت و آمد کنند.

 

Print
868 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان