• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهردار ارومیه در سومین نشست خبری با اصحاب مطبوعات؛ رسانه ها همیشه همپای شهرداری در سالجاری بوده اند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهردار ارومیه در سومین نشست خبری با اصحاب مطبوعات؛ رسانه ها همیشه همپای شهرداری در سالجاری بوده اند

شهردار ارومیه در خصوص نقش رسانه ها در توسعه شهری گفت:مطبوعات و رسانه ها به عنوان رکن چهارم دمکراسی محسوب می شوند که نقش بسزایی در پیشرفت و اطلاع رسانی دارند و اگر امروز مطبوعات و رسانه ها با ارائه اخبار و عملکرد صحیح و شفاف خود مردم را باخبر نکنند ،کسی از وضعیت کشور  با خبر نخواهد بود.

وی ضمن تقدیر از مطبوعات و رسانه های جمعی افزود: از رسانه های جمعی و مطبوعات در راستای اطلاع رسانی صحیح و نیز همراهی با شهرداری ارومیه تشکر می نمایم و امیدوارم مطبوعات همچون گذشته در کنار شهرداری ارومیه و مسئولین کشوری و استانی در راستای اطلاع رسانی شفاف و صحیح  باشند.

شهردار ارومیه در بخش دیگری ار سخنان خود ضمن تشکر از مسئولین و مردم شریف و قدرشناس ارومیه گفت:مسئولین و مردم شریف ارومیه در بارندگی اخیر همپای شهرداری در راستای بازگشایی معابر و خیابان های شهر ارومیه سنگ تمام گذاشتند که از طرف خودم و مجموعه بزرگ شهرداری ارومیه از آنها تقدیر و تشکر می نمایم.

شهردار ارومیه همچنین از آغاز اقدامات فرهنگی و مذهبی خبر داد و افزود: امروز با حمایت های شورای اسلامی شهر و مسئولین فرهنگی شاهد پیشرفت پروژه های فرهنگی و مذهبی در فرهنگسراها و مساجد شهر ارومیه هستیم و امید می رود با ارج نهادن به شخصیت های فرهنگی و علمی و به خصوص شهدای اسلام و 8 سال دفاع مقدس بتوانیم اقدامات قابل قبولی را ارائه نمائیم.

وی هدف اصلی برنامه ها و اقدمات شهرداری ارومیه را توسعه شهر ارومیه عنوان نمود و اذعان داشت:شهرداری ارومیه با مصوبات شورای اسلامی شهر سعی در توسعه شهر ارومیه دارد و در این راستا نیز معاونت شهرسازی شهرداری ارومیه به همراه سایر معاونت ها و سازمانهای تابعه شهرداری ارومیه تمام تلاش های خود را در این زمینه انجام داده است که بنده جا دارد از توجهات خاص رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و کارشناسان و زحمت کشان شهرداری تقدیر نمایم.

وی به اقدامات و همکاری‌های صورت گرفته توسط سازمانهای خدمات موتوری، پسماند و اتوبوسرانی ارومیه،شهرداری های چهارگانه ارومیه برای بازگشایی مسیرها و ارائه خدمات به مردم در روزهای برفی گذشته اشاره کرد و افزود: به حمد الهی شاهد بارش سنگین و کم‌سابقه برف در ارومیه و سایر شهرهای استان بوده‌ایم و می‌توان گفت شهرداری ارومیه در روزهای گذشته با ترافیک بار کاری وسیع روبرو بوده است.

حضرت‌پور تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی از روزهای قبل از آغاز بارش،شهرداری ارومیه طی برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده آمادگی خود را برای تسهیل عبور و مرور و بازگشایی خیابان‌ها و به ویژه نقاط پرتردد و حادثه‌خیز شهر در روزهای برفی داشته است.

وی افزود: از نخستین ساعت بارش برف در ارومیه، با نمک‌پاشی و برف‌روبی معابر اصلی و تقاطعات غیر هم‌سطح در تلاش بوده‌ایم تا شاهد انسداد هیچ یک از خیابان‌های اصلی شهر نباشیم که با زحمات کارکنان و کلیه پرسنل شهرداری این امر نیز محقق شد.

حضرت‌پور با اشاره به اینکه عملیات برف‌روبی در بسیاری از معابر پرتردد زیر 16 متر نیز صورت گرفته است، گفت: در 24 ساعت نخست بارندگی، برای ارایه خدمات اورژانسی و فوری به مردم، خیابان‌های اصلی را در کمترین زمان ممکن با همکاری دستگاه‌های مرتبط بازگشایی کردیم.

شهرداری ارومیه با اشاره به وجود 240 خیابان بالای 24 مترمربعی در ارومیه، گفت: در طول 24 ساعت از آغاز بارش برف در ارومیه بیش از 5 هزار متر از معابر اصلی و خیابان‌های شهر برف‌روبی و بازگشایی شدند.

وی با اعلام اینکه در طول 72 ساعت گذشته، 60 دستگاه کامیون به طور 24 ساعته برای جمع‌آوری برف‌ها از سطح معابر و خیابان‌های شهر بکار گرفته شده‌اند، افزود: بیش از 20 دستگاه گریدر برف‌روب، 15 دستگاه لودر و 12 دستگاه دبل اسکرو نیز برای این منظور بکار گرفته شد.

حضرت‌پور با اشاره به مثبت ارزیابی کردن عملکرد واحدهای تابعه در روزهای گذشته برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم به ویژه در زمینه وسایط حمل و نقل عمومی، از عملکرد اتوبوسرانی در طی روزهای گذشته ابراز خرسندی کرد و گفت: البته عملکرد تاکسیرانی در این روزها رضایت بخش نبوده و با متخلفان برخورد خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم عملیات به علت بارش سنگین برف، اقدامات صورت گرفته در برخی مناطق به کندی پیش رفته است و شهرداری در تلاش است تا برای تأمین رفاه و آسایش مردم تمام اقدامات لازم را انجام دهد.

 










Print
1221 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان