• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

عضو شورای شهر ارومیه: آموزش و پرورش رسالت سنگینی دارد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

عضو شورای شهر ارومیه: آموزش و پرورش رسالت سنگینی دارد

گرامیداشت روز و هفته معلم با حضور جمعی از مسئولان و دانش آموزان در دبیرستان راضیه برگزار شد.

لطیفه مبین، با اشاره به اینکه فرهنگ اسلامی نگاه مترقی نسبت به جایگاه معلم دارد و تکریم جایگاه معلم را واجب دانسته است اظهار داشت: معلمی شغل انبیاست و وجود انسان های صالح همچون معلمان سبب می شود یک جامعه از گزند برخی از ناهنجاری ها در امان باشد.

وی با اشاره به ترور استاد مطهری از سوی گروه باطل و مفسد فرقان اذعان داشت: آنها زمانی که نتوانستند از نظر علمی و اعتقادی با مطهری مقابله کنند، چاره ای جز ترور این روحانی بزرگوار نستوه، مبارز و ایثارگر نیافتند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه 14 اردیبهشت روز شهید مطهری، الگوی تدبری و اعتدال نام گرفته است تصریح کرد: شهید مطهری الگوی کاملی از انسان متعهد و متخصص است و از این رو الگوی معلمان در جامعه بوده که باید آثار و اندیشه های ایشان که متأثر از درک عمیق از مفاهیم و ماهیت فرهنگ دینی است در جامعه تبیین و بازخوانی شود.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی چه در زمان زنده بودن استاد مطهری و چه پس از شهادت ایشان از کتاب ها، نوشته ها، اهداف و آرمان ایشان استفاده می کند.

عضو شورای شهر ارومیه با بیان اینکه دانش آموزان و دانشجویانی که به دست معلمان گرانقدر خود فارغ التحصیل می شوند باید دلسوز نظام، انقلاب و اهداف عالی قرآن باشند گفت: اگر فرزندان از سوی معلمان ولایت مدار، دیندار و صالح تربیت شوند جامعه به یک جامعه شاد و عرفانی تبدیل می شود.

وی تکریم جایگاه معلمان در این فرهنگ آسمانی را تکریم و پاسداشت رسالت انبیای الهی دانست و افزود: همانگونه که پیامبران برای هدایت بشر فرستاده شدند معلمان نیز با نور علم انسان را به سمت رستگاری هدایت می کنند.

مبین نام گذاری روز معلم را گام موثری در احیای ارزش های فرهنگی و دینی در جامعه خواند و گفت: امروز تمام معلمان در عرصه تربیت قرآنی و دینی نسل های حاضر و آینده کشور مسئولیت یکسان دارند و این وظیفه تنها مختص به قشر خاصی از معلمان نمی شود.

وی با اشاره به رسالت سنگین آموزش و پرورش و معلمان گفت: آموزش و پرورش به عنوان زیرساخت هر نوع سازندگی و نوسازی مطرح است و معلمان حلقه های اصلی شکل گیری نظام تربیتی مبتنی بر ارزش های اسلامی و دینی در جامعه هستند چرا که کودکان پس از نهاد خانواده اولین بار برای تربیت و تعلیم به حوزه آموزش و پرورش و به دامان معلمان سپرده می شوند.











Print
1132 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان