• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

فضای شهری ارومیه با كاشت 200هزارعدد گل‌ پاييزي عطرآگین شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

فضای شهری ارومیه با كاشت 200هزارعدد گل‌ پاييزي عطرآگین شد

 به گزارش روابط عمومي شهرداري اروميه؛ علی شایگان بیان کرد:  با آغاز فصل پائیز کاشت انبوه گلهای پاییزی به ويژه داوودی در معابر ،میدان ها، بلوار ها و پارکهای شهر به منظور افزایش زیبایی بصری شهری و ایجاد فضایی با نشاط و رنگارنگ در دستور کار سازمان قرار گرفت.

 

وي  افزود: در حال حاضر 200 هزار گونه گل پاييزي چون  كونه هاي  متنوع داوودي در سطح شهر اروميه كاشته شده است .

وي با اشاره به كاشت گل هاي داوودي در سطح شهر اروميه،  گفت:  این گلها در سطح شهر مناظری بکر را ایجاد کرده است که به جرات میتوان گفت ارومیه به  شهرگل های داودی  تبدیل شده است.

شايگان ادامه داد: این سازمان با آماده سازی بستر کشت و انجام عملیات بیل کاری خاک تا عمق 20سانتی متر، حذف کامل علف‌های هرز، استفاده از کودهای ارگانیك و كمپوست گیاهی قبل از کاشت و رعایت اصول طراحی اقدام به کاشت گل‌هایی همچون همیشه بهار،داوودی، قرنفیل و کلم زینتی کرد.

وي با بیان این که عملیات کاشت گل‌ در بوستان‌ها، میادین و بلوارهای اصلی شهر همچنان در حال اجراست، بیان کرد: وجودگل‌های رنگارنگ، زیبایی و طراوت خاصی به سیمای شهر می‌بخشد با توجه به توسعه روز افزون آلودگی جوامع شهری، توسعه فضای سبز با تغییر الگوی کشت از اولویت های سازمان پارک ها و فضای سبز می باشدو سازمان به آن توجه خاص و ویژه  دارد.

 مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ارومیه از شهروندان درخواست کرد برای حفظ زیبایی سیمای شهر در نگهداری این فضاها با این سازمان همکاری كنند.

Print
482 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان