• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

فعالیت‌های پایانی در زیرگذر شورا -شهید بهشتی با پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

فعالیت‌های پایانی در زیرگذر شورا -شهید بهشتی با پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصد

معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری ارومیه اعلام کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی ساخت پروژه زیرگذر شورا -شهید بهشتی با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

به گزارش امور ارتباطات معاونت فنی و امور زیربنایی شهرداری ارومیه، ابراهیم صفری با اشاره به روند اجرایی زیرگذر شورا شهید بهشتی، گفت: در تداوم فعالیت‌های عمرانی ، احداث سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی به طول ۴۱۰ متر در این زیرگذر طراحی که عملیات اجرایی این بخش با انجام ۳۲۰ متر لوله‌گذاری به تعداد ۷ منهول با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله پایانی است.

وی عنوان کرد: اتمام ۱۰۰ درصدی خاکبرداری کل زیرگذر، اجرای ۱۰۰ درصد لایه‌های نهایی راکفیلد در بستر لجنی برداشته شده و عملیات قالبندی دیواره و زیر عرشه نیز بصورت همزمان در حال اجرا است.

صفری ادامه داد: با توجه اینکه قالبندی دیواره‌های زیرگذر در مسیر بحرانی قرار دارد اما این قالبندی با سرعت مناسب در محور دیواره‌های رمپ و دیواره‌های زیرگذر در حال انجام بوده که از میزان ۳۰۰۰ متر مربع قالب‌بندی پیش‌بینی شده نزدیک به ۲۰۰۰ متر مربع انجام یافته که پس از اجرای ۱۰۰۰ متر مربع دیگر، این پروژه به مرحله بهره‌برداری می‌رسد .

به گفته وی اجرای عملیات خاکبرداری در حجم بسته زیرگذر نیز به میزان ۳۰۰۰۰ متر مکعب با محاسبه حجم کامیونی ۳۶۰۰۰ متر مکعب به طور کامل انجام شده و همزمان عملیات راکفیل‌ریزی یا بهسازی لایه‌های زیرین زیرسازی جهت پرکردن محل‌های لجنی در مسیر شناوری قرار داشته که در بخش میانی زیرگذر تا ضخامت ۱.۲ متر اجرا و به اتمام رسید .

صفری اظهار کرد: همچنین اجرای عملیات قرنیز و گاردریل‌ها در مسیر شناوری بوده که کل ۴۶۰ متر طول قرنیز به طور کامل پیش ساخته شده و ۱۸۰ متر نصب شده و همچنین تمامی ۲۵۰ پایه گاردریل‌ها و نیز لوله‌های گاردریل‌های مورد نیاز در طول ۱۵۰۰ متر پیش ساخته شده و در مرحله سند‌بلاست و رنگ آمیزی و آماده حمل به کارگاه است، همچنین اجرای بتن پلاک پروژه در مسیر شناوری بوده که در حدود ۷۰۰ متر مربع در دو یا سه روز آینده به اتمام می‌رسد .

وی با اشاره به اطلاعات فنی پروژه، تشریح کرد: در این پروژه ۱۹۰ شمع از ارتفاع ۸ تا ۲۵ متر به ضخامت ۸۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر و عرشه پل در ابعاد ۶۰ در ۲۰ متر به ضخامت ۹۰ سانتی‌متر و به صورت دال‌بتنی به همراه جدول‌گذاری و آسفالت همسطح عرشه به طور کامل انجام شده است.

معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری ارومیه تاکید کرد: هم‌اینک پروژه زیرگذر شورا شهید بهشتی از ۹۲ پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و در تلاشیم تا سوم خرداد ماه سال جاری، جهت بهره‌برداری آماده کنیم.
 

Print
120 رتبه بندی این مطلب:
5/0
دی ان ان