• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

لطیفه مبین: ارائه راهکارهایی در راستای توانمندسازی بانوان آذربایجان غربی
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

لطیفه مبین: ارائه راهکارهایی در راستای توانمندسازی بانوان آذربایجان غربی

به گزارش  روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه، مبین اظهار داشت: موضوع مهمی که در مجمع مشورتی امور بانوان، مشاوران و کارشناسان مطرح شده تلاش برای توانمندسازی بانوان در رفع خلاء‌ها و کاستی‌های بانوان است.

وی افزود: در نهادی به نام خانواده رفع مسئولیت، ترویج سبک زندگی و استحکام و تحکیم خانواده بر عهده زنان و بانوان است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: امداد رسانی برای مواقعی که خانواده دچار خطرات و حوادث احتمالی می‌شود در مرحله نخست بر دوش زن خانواده است.

مبین گفت: ضروری است با ایجاد کارگروه‌های منطقه‌ای تسهیلاتی را برای حضور و پیشرفت هر چه بیشتر بانوان در کشور فراهم و با تبادل نظر بین شوراهای سطح استان‌ها و تبادل تجربیات ایجاد شده به رفع مشکلات کمک کنیم.

وی افزود: برای توانمند سازی بانوان پیش از هر چیز نیازمند تغییر و حذف برخی مشکلات هستیم که باید راهکارهایی در راستای توانمندسازی بانوان برای حل مشکلات ایجاد شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: اگر بانوان دچار آسیب‌های فرهنگی هستند باید با فرهنگ سازی در قالب بسیار جذاب، هنری پیاده کنیم تا از این طریق بر کنش‌ها و واکنش‌ها تأثیر بگذاریم.

مبین اظهار داشت: بانوان از جمله کسانی هستند که آنطور که باید امکانات، تجهیزات و فرصت‌های برابر برای آنان ایجاد نشده و برای ایجاد فرصت‌ها، امکانات و تجهیزات نیازمند اعتبار هستند.

وی افزود: فضاهای مناسبی برای بانوان در کلان شهرها ایجاد شده که برای ایجاد این امکانات در شهرهای کوچک هنوز اقداماتی صورت نگرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: در سال 93 توانستیم برای بانوان آذربایجان غربی دو پارک مخصوص بانوان احداث کرده که برای این پروژه‌ها با همت استانداری و شهرداری ارومیه با اعتباری بیش از یک میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه شده است.

مبین گفت: این پارک‌ ها دارای تمام امکانات تفریحی، سالن‌های چند منظوره، فضاهای فرهنگی بوده که مخصوص بانوان ساخته شده است.

Print
747 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان