• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه خبر داد: انجام 841 مورد ماموریت آتش نشانی در سال جاری
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه خبر داد: انجام 841 مورد ماموریت آتش نشانی در سال جاری

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، ابراهیم شاد قوشچی با بیان اینکه بر اساس استاندارد برای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی باید وجود داشته باشد، اظهار کرد: همچنین باید در فاصله یک ایستگاه تا ایستگاه بعدی حداقل 2 تا 3 کیلومتر فاصله باشد.

وی با اشاره به اینکه باید بر اساس  جمیعت  850 هزار نفری ارومیه،  شهر برخوردار از 15 ایستگاه آتش نشانی باشد، گفت: اکنون در شهر ارومیه 9 ایستگاه آتش وجود دارد که ایستگاه های شهرک گلمان و المهدی طی مهر سال جاری به بهره برداری رسیدند.

وی اضافه کرد: همچنین یک ایستگاه آتش‌نشانی نیز در منطقه البرز در حال اتمام نقشه‌های اجرایی بوده  که بزودی وارد عملیات اجرایی شده  تا شمار ایستگاه‌های آتش‌نشانی به 10 ایستگاه افزایش یابد و از سوی دیگر زمین یک ایستگاه دیگر در منطقه کشتارگاه ارومیه مشخص شده که با راه‌اندازی آن زمان رسیدن به محل حادثه کاهش خواهد یافت.

 شاد قوشچی در پاسخ به این سوال که به منظور کاهش زمان رسیدن خودروهای آتش نشانی به محل حادثه چه اقداماتی در سازمان انجام می‌شود، گفت: در این باره موتورسیکلت‌های سیار پیشرفته خریداری شده تا در زمان‌ اوج ترافیک و زمان‌هایی که این سازمان نمی‌تواند با دستگاه‌های سنگین به محل حادثه برسد، موتورسواران بلافاصله به محل حادثه رسیده و حداکثر اگر نتوانستند آتش را خاموش کنند مانع گسترش آتش شوند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن در برخی مناطق شلوغ و پرترافیک ارومیه یک خودروی آتش‌نشانی در سطح شهر و در خیابان امام(ره)، میدان ایالت، عطایی و قسمت‌های بازارباش مرتب در حال گشت‌زنی است  که در صورت به موقع پاسخ‌گوی نیاز حادثه‌دیدگان شوند.

مدیر عامل سازمان با اشاره به اینکه، بزرگترین معضل شهرداری ارومیه یعنی  وجود بافت‌های فرسوده  وهمچنین  وجود مشکل مهار آتش سوزی است، خاطر نشان کرد: برای حل این معضل خودورهایی به نام ای‌سوزو و از آن مهم تر چهارچرخ وجود دارد که آن را برای خدمات‌رسانی بیشتر در حال  توسعه هستند.

شاد قوشچی در پاسخ به این سوال که با توجه به انجام ساخت‌وسازهای بسیار در سطح شهرارومیه، آیا سازمان آتش‌نشانی پیش‌بینی‌های لازم برای ایمنی کارگاه‌های ساختمانی انجام داده است، گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه الگویی به نام بهبود مستمر را در سرلوحه تمامی عملیات‌های خود قرار داده است و در این رابطه شهرداری نسبت به امکاناتی که در شهر وجود دارد نسبت به ترسیم نقشه‌های جامع و تفصیلی کارهای خود را به پیش می‌برد.

وی اضافه کرد: با توجه به ضرورت‌های شهر، نردبانی به اندازه 53 متر خریده شده که  که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد با استفاده از آن می‌توان تا 10 سال از آن استفاده کرد، هر چند که هم اکنون نردبان 32 متری در سازمان آتش‌نشانی شهرداری وجود دارد بنابراین باید زیرساخت‌های مربوط به آن به مرور آماده شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه  با بیان اینکه امسال 841 مورد حادثه در سطح شهر ارومیه اتفاق افتاده است، ادامه داد:  از این تعداد 108 مورد مربوط به مهر ماه و 37 مورد در آبان ماه بوده که این کاهش رخدادهای حادثه‌ای ناشی از افزایش آموزش‌های این سازمان به شهروندان بوده است.

 وی اظهار کرد:  در سال جاری  آموزش‌های همگانی اطفاء حریق به منظور ارتقای سطح فرهنگ ایمنی جامعه برای دانش آموزان مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی، کارکنان ادارات، سازمان‌ها و کارخانه‌ ها  به تعداد یک هزار و 67 مورد انجام گرفته است.

شاد قوشچی افزود: در این رابطه ارائه خدمات شارژ خاموش‌کننده های دستی به اشخاص حقیقی و حقوقی به تعداد یک هزار و 44 دستگاه، شرکت در عملیات اطفائی و امدادی به تعداد 696 فقره و بازدید از مدارس آموزش و پرورش و اعمال آموزش‌های لازم اطفاء حریق و امداد و نجات برای دانش‌آموزان با انجام مانورهای مرتبط انجام شده است.

Print
1094 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان