• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

مراسم روز جهانی شهرسازی با حضور شهردار ارومیه برگزار شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

مراسم روز جهانی شهرسازی با حضور شهردار ارومیه برگزار شد

در مراسمی که به مناسبت روز جهانی شهرسازی در محل سالن شهید باکری سازمان نظام مهندسی استان آذربایجان‌غربی ترتیب یافته بود، شهردار ارومیه و جمعی از مسئولان استانی و شهری و مهندسین شهرساز استان حضور داشتند.

دکتر حسین مهدی‌زاده شهردار ارومیه در این مراسم ضمن اشاره به مباحث شهرسازی از گذشته تا به امروز به شعار امسال روز جهانی شهرسازی، “شهرسازی، نوآوری و کارآفرینی شهری”  پرداخت و گفت: در دیدگاه‌ها و طرحهای شهرسازی تناقض‌هایی وجود دارد که باید به این مهم با تحقق طرحهای جدید ورود کرده تا موجبات آسایش شهروندان فراهم شود.

وی ابراز کرد:  امروزه در مباحث شهری نباید فقط به ساختن تمرکز کرد و باید رشد و توسعه شهری را متناسب با رشد جوامع بهنگام کرد.

شهردار ارومیه با بیان اینکه همچنین یک آشفتگی در حوزه شهری وجود دارد، عنوان کرد: این آشفتگی در سه بعد؛ اصلاح در گذشته، اصلاح اساسی و ساختاری در فرآیندهای مطالعاتی و تغییرات در ساختار مدیریت شهری  قابل رفع است .

وی اظهار کرد: مدیریت شهری در شهرها به روزمرگی دچار است همچنین تناقض در دیدگاه‌ها در حوزه شهری وجود دارد که باید این اختلاف نظرها ذیل یک مدیریت واحد بررسی شده تا یک خروجی قابل قبول برای همگان رقم خورد.

شهردار ارومیه با بیان اینکه در مباحث شهرسازی باید یک فضایی جهت رشد انسان ایجاد کرد،  اظهار کرد: شهرهایی را مدیریت می کنیم که شهرسازانه نیست و فضای دلپذیری ندارند و جبر شهرنشینی باعث شده که ما در فضاهایی غیر متعارف زیست کنیم که باید به این مهم نگاه ویژه شود.

در این مراسم که از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی ترتیب یافته بود بر مطالبات مهندسین شهرساز و مشارکت در زمینه خدمات مهندسی طراحی و نظارت تاکید شد و از زحمات و تلاش های پیشکسوت این رشته زنده یاد مهندس فوادمرعشی تقدیر و قدردانی شد.

در پایان مقرر شد گردهمایی بعدی به میزبانی شهرداری ارومیه برگزار شود.

Print
102 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان