• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

مراسم سوگواری  اولین روز از ماه محرم در نمازخانه شهرداری ارومیه برگزار شد
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

مراسم سوگواری اولین روز از ماه محرم در نمازخانه شهرداری ارومیه برگزار شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  در این مراسم سوگواری  حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی با تبیین قیام امام حسین (ع) ، عنوان کرد:  هدف عاشورا و اینکه امام حسین (ع)  تمام هستی خود را در راه خدا بذل کرد  روشنگری و آگاهی ‌بخشی به مردم و همچنین نجات ‌بخش بشریت است و اینکه  بندگان از جهالت و گمراهی دوری کنند.

وی عنوان کرد: اگر انسان به متن سخنرانی ها ، خطبه ها و نامه ها و جوابیه های امام حسین (ع) دقت کند خواهد توانست واقعا کربلا را تحلیل کند.

حجت الاسلام برگی با اشاره به اهل بیت(ع) بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص)عنوان کرد:  بعد از رحلت پیامبر اجازه ندادند اهل بیت شناخته شود و سعی کردند قرآن را از اهل بیت جدا کنند.

وی عنوان کرد:  اگر جامعه به طرف اهل بیت حرکت کند  جامعه عاری از گناه خواهد بود و از بسیاری از آسیب ها نیز در امان خواهد بود.

حجت الاسلام برگی با اشاره به هفته امر به معروف ونهی از منکر همزمان با آغاز محرم ، بیان کرد: امر به معروف ونهي از منکر در ميان فرایض اسلام، از جهت موقیعت و اهمیت ار امتياز ویژه  ای برخوردار است.

لازم به ذکر است؛ مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) هر روز همراه با اقامه نماز جماعت ظهر تا 8 محرم  در نماز خانه شهرداری ارومیه برگزار می شود.

Print
365 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان