• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

معرفی ذخایر فرهنگی و اقتصادی ارومیه در جشنواره انگور
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

معرفی ذخایر فرهنگی و اقتصادی ارومیه در جشنواره انگور

مهران حاجیلو با بیان اینکه جشنواره انگور فرصت مغتنمی برای معرفی ذخایر فرهنگی و اقتصادی ارومیه به‌شمار می‌رود، بیان کرد: آئین باشکوه هفته فرهنگی آذربایجان غربی به دبیری شهرداری ارومیه همچنین با همت و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر، مشارکت سایر نهادها و فعالان عرصه‌های فرهنگی با شکوه هر چه ‌تمام‌تر در برج میلاد تهران برگزار خواهدشد.

 وی با اشاره به اینکه در مراسم مورد اشاره مهمانانی از استان و ارومیه همچنین تهران و سایر مناطق کشورمان شرکت خواهندکرد، افزود: برگزاری این قبیل جشنواره‌ها و مراسم‌ها با رویکرد فرهنگی و اجتماعی به طور قطع در شناساندن آذربایجان غربی به مردم ساکن در مناطق مختلف کشورمان تاثیر دارد.

این مقام مسئول با اشاره به خواهرخواندگی ارومیه و ارزروم همچنین انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری‌های این دو شهر در ابتدای  امسال، خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن قرابت فرهنگی و ریشه‌های مشترک تاریخی و اجتماعی هفته فرهنگ ارزروم در ارومیه و بالعکس برگزار خواهدشد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی ارومیه با اشاره به برگزاری جشنواره انگور در طول چندروز آینده به میزبانی مرکز استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: جشنواره مورد اشاره با رویکرد فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و اقتصادی به مدت حداکثر یک هفته تدارک یافته‌است.

 مهندس حاجیلو با اشاره به حضور حداکثری اقشار مختلف مردم، ساکنان شهر ارومیه و سایر مناطق استان، خاطرنشان کرد: به طور قطع از مناطق مختلف آذربایجان غربی مهمانانی برای حضور یافتن در این آئین به ارومیه سفر خواهندکرد، که امیدواریم با همراهی سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی میزبانی خوبی به منصور ظهور برسانیم.

 وی با اشاره به اینکه در جشنواره مورد اشاره ضمن اهتمام جدی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌‌گذاری استان مبنی بر گردشگری، صنعتی، کشاورزی و ... یک گام بلند برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و خانواده‌ها برداشته‌می‌شود، ادامه داد: معمولا خانواده‌ها از این موضوع معترض بوده و نارضایتی دارند که برای گذراندن اوقات بیکاری و تفریح محل مناسب و متنوع در ارومیه وجود ندارد.

 این عضو شورای اسلامی ارومیه بر ضرورت تعامل و همکاری اقشار مختلف مردم برای برگزاری باشکوه این آئین همچنین همراهی رسانه‌های جمعی اعم از صوتی، تصویری و مکتوب تاکید و تصریح کرد: از این فرصت‌ها برای معرفی استان به ویژه ارومیه باید استفاده حداکثری به عمل آورد.

 عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه با اظهار اینکه مفاخر، مشاهیر و نام‌آوران مناطق مختلف آذربایجان غربی به ویژه  مرکز استان تاکنون گمنام مانده‌اند، اضافه کرد: در صنعت گردشگری به معنای واقعی کلمه آن طور که شایسته و بایسته باشد، اماکن تاریخی و مناظر طبیعی خود را معرفی نکرده‌ایم.

 منبع :خبر گزاری فارس

Print
744 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان