• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

نشتی گاز آمونیاک کارخانه تولیدی پگاه ارومیه برطرف شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

نشتی گاز آمونیاک کارخانه تولیدی پگاه ارومیه برطرف شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: رفع نشتی گاز آمونیاک در کارخانه پگاه با حضور به موقع آتش‌نشانان و بستن شیر اصلی از مخزن آمونیاک انجام شد‌.

به گزارش امور ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه؛ حسین سرباز رشید در این زمینه چنین اظهار کرد: پس از تماس تلفنی نگهبان کارخانه با سامانه ۱۲۵ و اطلاع‌رسانی از نشتی گاز آمونیاک در کارخانه پگاه، سریعاً ستاد فرماندهی آتش‌نشانی ارومیه با توجه به حساسیت موضوع تیم مواد خطرناک HazMat این سازمان را راس ساعت ۱۱:۴۱ دقیقه امروز به محل حادثه واقع در جاده مهاباد اعزام کرد.

وی ادامه داد: با توجه به دستورالعمل‌های سازمان، این حادثه به دبیر محترم بحران شهرستان ارومیه اطلاع‌رسانی شد که با هماهنگی ایشان یگان انتظامی و اورژانس نیز جهت کمک به محل اعزام و در محل حادثه حضور داشتند.

سرباز رشید افزود: به محض رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه و مشخص شدن محل نشتی گاز آمونیاک نسبت به زون‌بندی و همچنین ایمن‌سازی محل اقدامات لازم را انجام داده و سپس با استفاده از لباس‌های شیمیایی وارد محل و کانون نشتی شده و خود را به مخزن دو تنی آمونیاک این کارخانه رسانده و اقدام به بستن شیر اصلی کردند.

وی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان پس از بستن شیر اصلی و انجام عملیات جستجو برای یافتن افراد محبوس مانده در محوطه داخلی سردخانه به عملیات خود پایان دادند‌.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه تصریح کرد: با توجه به نشتی گاز در محیط این کارخانه ۷ نفر از کارگران این مجموعه دچار مسمومیت خفیف شده بودند که توسط آتش‌نشانان جهت انجام معاینات اولیه و نیز انتقال به بیمارستان تحویل تکنسین‌های اورژانس حاضر در محل شدند.

Print
193 رتبه بندی این مطلب:
1/0
دی ان ان