• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام  جمعه ارومیـه: احترام به کارگران وظیفه آحاد جامعه به ویژه کارفرمایان است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیـه: احترام به کارگران وظیفه آحاد جامعه به ویژه کارفرمایان است

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه گفت: دین مبین اسلام به کار به عنوان یک عبادت متعالی نگاه می کند و حتی پیامبر بزرگوار اسلام (ص) دست کارگر را نیز می بوسد.

وی با اشاره به روایاتی در خصوص اهمیت کار و طلب حلال در دین اسلام اضافه کرد: پیامبر اعظم(ص) در روایتی، افضل ترین عبادت ها را طلب مال حلال دانسته اند.

وی اظهار کرد: در دین اسلام، کسب روزی حلال برای خانواده، به عنوان جهاد در راه خدا بیان شده و بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به جایگاه کار و تلاش در جامعه اسلامی و ارتقای شاخصه های اقتصادی این جامعه ادامه داد: کارگران ، وظیفه تولید و استقلال اقتصادی کشور را بر عهده دارند که این نقش، بسیار مهم و تاثیرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با تبریک روز معلم به تلاشگران عرصه علم و آموزش در جامعه اسلامی، گفت: معلم از جایگاه بسیار ویژه ای در جامعه اسلامی برخوردار است به طوری که خداوند، خود را در سوره الرحمن با مضمون ˈ الرحمن - علم القرانˈ معلم معرفی می فرمایند.

وی همچنین در خطبه نخست نماز جمعه این هفته نیز با اشاره به آغاز ماه مبارک رجب، این ماه را بهترین فرصت برای قرب به خدا عنوان کرد و افزود: روزه داری و دادن صدقه در این ماه بسیار سفارش شده و ائمه اطهار (ع) این امر را موجب دور شدن از آتش دانسته اند.

نماز جمعه این هفته ارومیه با حضور پرشور شهروندان همراه بود که در این میان، حضور جوانان بسیار به چشم می خورد.

Print
976 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان