• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

نمایندگان مجلس سهم ارومیه از جرایم رانندگی را پیگیری کنند/ پنجاه درصد بودجه شهرداری تحقق می یابد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

نمایندگان مجلس سهم ارومیه از جرایم رانندگی را پیگیری کنند/ پنجاه درصد بودجه شهرداری تحقق می یابد

رییس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شهر ارومیه:

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، نقی کریمی در نشست هفتگی کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری با اشاره به مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل عمومی اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری، شهرداری ارومیه 40 میلیاردتومان بدهی دارد.
وی افزود: باید از تجربیات مثبت گذشته استفاده و نواقصات برنامه ریزی های گذشته را کم کنیم تا موفق شویم انبوه برنامه ها را به سرانجام برسانیم.
رییس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: باید شهرداری یک روش پیشنهادی منجر به پیشرفت به صورت مکتوب به کمیسیون ارائه کند تا وارد مقوله تصمیم گیری شویم.
کریمی ادامه داد: بدهی های سازمان ها و معاونت ها باید مدیریت شود و نمی توانیم بگوییم به ما مربوط نیست و ما بعنوان شورا این شرایط را قبول کرده و پای به شورا گذاشته ایم.
وی تصریح کرد: باید بازه زمانی بازپرداخت بدهی ها مشخص و شفاف شود و طولانی مدت شدن پروسه تسویه بدهی های پروژه های عمرانی غیرقابل قبول است.
کریمی یادآور شد: بدهی های پیمانکاران را باید به روز پرداخت کرد همانطور که شهرداری مطالباتش را به روز پرداخت می کند.
وی با بیان اینکه اگر بودجه بر اساس شاخص ها تدوین نشود به مشکلات عدیده برخورد می کنیم، اظهار کرد: نمایندگان مجلس باید پیگر تخصیص بودجه شهرداری از بابت جرائم رانندگی باشند.
کریمی ضمن اشاره به فروش املاک شهرداری گفت: 45 درصد هزینه های جاری مدیریت شهری از محل فروش املاک به دست می آید و این مشکل را باید یک جایی حل و با مردم هم شفاف حرف بزنیم.
به گفته وی تنها 50 درصد بودجه شهرداری تحقق می یابد و نباید این رویه ادامه داشته باشد. و شاخص های تعدیل بهترین الگو برای تدوین بودجه است.
کریمی تأکید کرد: بودجه شهرداری از نظر توان اجرایی با توجه به سقف ثابت، صفر است و حتی منفی است و از این رو اگر بودجه منفی است به مردم گفته و بودجه عملیاتی واقعی تنظیم کنیم و به همه اطلاع رسانی شود تا نظرات همه را اخذ کنیم.

Print
121 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان