• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

وداع باشکوه مردم ارومیه با پیکرهای مطهر شهیدان تازه تفحص شده
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

وداع باشکوه مردم ارومیه با پیکرهای مطهر شهیدان تازه تفحص شده

همزمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، آیین تشییع و بدرقه پیکرهای مطهر  ۲۴ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی شمال‌غرب کشور در شهر ارومیه برگزار شد.

در وداع باشکوه با پیکرهای پاک و مطهر شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار ارومیه، مسئولان کشوری و استانی، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، آزادگان، جانبازان و آحاد مختلف مردم شهیدپرور ارومیه حضور داشتند.

در این آیین پرشور همراه با قرائتی آیاتی از قرآن کریم، ذکر نوحه و سینه‌زنی از سوی مداحان اهل بیت (ع) و سخنرانی فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح همچنین نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، پیکر پاک شهدا از میدان انقلاب تا خیابان سرداران تشییع شد.

پس از این تشییع باشکوه در شهر ارومیه، پیکرهای مطهر شهیدان تازه تفحص شده به تهران منتقل خواهند شد.

پیکرهای مطهر ۲۴ شهید تازه تفحص شده، روز چهارشنبه از طریق مرز کیله سردشت وارد استان آذربایجان‌غربی شد که پس از تشییع در سردشت، به ارومیه منتقل شده بود و شب گذشته نیز مراسم شبی با شهدا با حضور مردم شهیدپرور و ولایتمدار ارومیه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

این شهدا مربوط به عملیات‌های ستون رزمی در محوز بانه- سردشت در سال ۱۳۵۹، تک دشمن در سال ۱۳۶۲ در عملیات نصر ۷ در ارتفاعات دوپازا، تک دشمن در سال ۱۳۶۷ در منطقه دوپازا و همچنین شهدایی از مناطق دارساوین و دربندی خان عراق است و مربوط به لشکرهای ۶۴ ارومیه، لشکر ۲۸ کردستان، سپاه ارومیه، گردان جندالله و سپاه اصفهان هستند.

Print
204 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان