• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

پروژه‌های روانسازی ترافیک در ارومیه اجرایی می‌شوند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

پروژه‌های روانسازی ترافیک در ارومیه اجرایی می‌شوند

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به مطالبات مردم ارومیه برای حل مشکلات ترافیک این شهر گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و حمایت از مجموعه شهرداری ارومیه، بخشی از طرح‌های روانسازی ترافیک در ارومیه امسال اجرایی می‌شوند. 

محمدصادق معتمدیان امروز در آیین افتتاح زیرگذر شهدای خدمت در ارومیه، با قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران اجرای این پروژه، افزود: یکی از ویژگی‌های مهم این پروژه، مدیریت زمان و بهره‌برداری در یک مدت مشخص شده بوده و با بهره‌برداری از آن، روانسازی تردد در این منطقه را شاهد خواهیم بود.

وی همچنین ترافیک را از مهمترین دغدغه‌های مردم شهر ارومیه عنوان کرده و یادآور شد: در راستای رفع این مشکل و  روانسازی تردد در ارومیه و بعد از مطالعات انجام شده، طرح جامع حمل و نقل این شهر به تصویب رسیده و به عنوان سند بالادستی مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل درون شهری تعیین شده است. 

استاندار آذربایجان‌غربی به دو طرح ترافیک شمال به جنوب و شرق به غرب در راستای روانسازی تردد شهر ارومیه نیز اشاره کرده و افزود: در این طرح ۱۴ پروژه زیرگذر، روگذر و تقاطع غیرهمسطح پیش‌بینی و مطالعه شده که با برنامه‌ریزی‌های لازم و حمایت‌های دولت، اجرای ۷ پروژه در دستورکار شهرداری قرار گرفته است.

معتمدیان همچنین تصویب طرح جامع شهر ارومیه را از دیگر اقدامات مهم در دولت سیزدهم عنوان کرده و بیان داشت: بعد از بررسی‌ها و اقدامات لازم، این طرح در شورای عالی معماری کشور به تصویب رسید.

وی در ادامه با تاکید بر پهنه‌بندی حریم‌ها و احداث کمربندی سبز جهت صیانت از اراضی دولتی حریم شهر ارومیه، افزود: با اجرای این طرح، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند از توسعه ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهر ارومیه جلوگیری کنند. 

استاندار آذربایجان‌غربی ایجاد کمربند سبز در اطراف ارومیه را نیز در جلوگیری از تصرفات غیرمجاز زمین‌های اطراف شهر موثر دانست و خاطرنشان کرد: کمربند سبز یکی از مطالبات جدی مردم ارومیه برای کاستن از بار ترافیکی و ارتقای زیبایی بصری شهر بوده که نیازمند هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان جهت عملیاتی شدن است.
معتمدیان همچنین با اشاره به تصمیمات نادرست سالهای گذشته در خصوص محدودیت ساخت و ساز در ۳۰۷ هکتار از اراضی بافت تاریخی در ارومیه، افزود: این محدودیت‌ها موجب بروز مشکلات متعدد برای ساکنان این منطقه شده بود که با پیگیری‌های انجام شده، این مشکل رفع شده و ضمن احقاق حقوق مردم در این مناطق، شاهد رونق ساخت و ساز و افزایش ارزش افزوده املاک ساکنان این منطقه خواهیم بود.

وی در ادامه رفع مشکل تعاونی‌های مسکن در ارومیه و استان را از برکات سفر رئیس جمهور شهید به استان در سال ۱۴۰۱ دانست و اضافه کرد: بعد از اتمام برنامه‌ها در زمان برگشت به فرودگاه، رئیس جمهور شهید بعد از دیدن تجمع مردم در طول مسیر و توقف، در گفتگو با مردم و شنیدن دغدغه‌ها و مشکلات آنان، دستور دادند تا مشکلات تعاونی‌های مسکن در ارومیه بررسی و رفع شود.

استاندار آذربایجان‌غربی ایجاد تفرجگاه و مکان تفریحی را یکی دیگر از مطالبات مردم شهر ارومیه عنوان کرد و افزود: در راستای تحقق این مطالبه، مقدمات قانونی اجرای پروژه بام ارومیه در منطقه پارک جنگلی به عنوان یک پروژه رفاهی انجام شده و با تعیین مشاوران طرح، عملیات اجرایی آغاز می‌شود تا ارائه خدمات حداکثری به مردم که از اولویت‌های مورد توجه دولت است، تحقق یابد.

معتمدیان در پایان با بیان اینکه پروژه بام ارومیه در محل مسیر پارک جنگی و امتداد آن اجرا خواهد شد، تصریح کرد: این پروژه زیبایی خاصی به ارومیه می‌بخشد و این شهر به چنین فضایی در زمینه رفاهی و گردشگری نیاز دارد.
 

Print
99 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان