• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

پروژه‌های عمرانی شهرداری ارومیه به ارزش بالغ بر ۶۶۴۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

پروژه‌های عمرانی شهرداری ارومیه به ارزش بالغ بر ۶۶۴۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید

همزمان با هفته بسیج مستضعفان، بخشی از پروژه‌‌های شهرداری ارومیه به ارزش بالغ بر ۶۶۴۰ میلیارد ریال با حضور رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، بازرس کل آذربایجان‌غربی، فرماندار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه همچنین جمعی از مقامات و مسئولین استانی و شهری افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

دکتر حسین مهدی‌زاده شهردار ارومیه در آیین افتتاحیه پروژه‌های عمرانی در محل کمربندی بیرونی با بیان اینکه پروژه کمربندی شریانی بیش از یک سال بدلیل پاره‌ای از مشکلات منجمله مشکلات حقوقی راکد بود، اظهار کرد: بدنبال رفع مشکلات و از سرگیری دوباره عملیات عمرانی و در تداوم آن، ۱.۸ کیلومتر از بخش اول کمربندی آسفالت و پل قوسی دوربرگردان دسترسی باغ رضوان در قطعه اول این کمربندی به مساحت عرشه ۳۰۰۰ متر مربع نیز تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: با بهره‌برداری این قسمت از کمربندی شریانی، بخش مهمی از گره ترافیکی شهیدلر کورپوسی و باغ رضوان باز خواهد شد.

شهردار ارومیه ابراز کرد: سه استراتژی شامل مداخلات نکته‌ای; توزیع ترافیک، انجام کارهای نرم‌افزاری و فرهنگی در حوزه مدیریت ترافیک از سوی مدیریت شهری مدنظر است که پروژه کمربندی شریانی نقش بسزایی در توزیع ترافیک خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۱۴ نقطه ترافیکی در شهر ارومیه شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: مطالعات این نقاط ترافیکی جهت رفع ترافیک از طریق مهندسان مشاور در حال انجام است و بر این اساس نیز ساخت زیرگذر امام علی پس از مشخص شدن پیمانکار وارد فاز اجرا می‌شود.

شهردار ارومیه در ادامه با اشاره به تحقق مطالبات شهروندان در حوزه آسفالت، عنوان کرد: هدف‌گذاری مدیریت شهری در سال جاری، آسفالت‌ریزی‌ یک میلیون مترمربع بود که تا به امروز بیش از یک میلیون و ۶۵ هزار مترمربع از معابر توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و سه پیمانکار بخش خصوصی و از طریق سامانه ستاد آسفالت شده است.

وی افزود: با مساعد بودن شرایط جوی و عملیات اجرایی آسفالت‌ریزی، آسفالت‌ یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع از معابر در سال جاری رقم خواهد خورد .

دکتر مهدی‌زاده با اعلام اینکه آسفالت یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع از معابر مناطق ۵گانه، هدف‌گذاری مدیریت شهری برای سال آینده است، اظهار کرد: تحقق این مطالبات عمومی شهروندان منجر به رضایتمندی، امید آفرینی و توسعه سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

وی اتمام پروژه‌های نیمه تمام را از جمله استراتژی‌های مهم مدیریت شهری ارومیه عنوان کرد و گفت: با تداوم و تسریع روند عملیات عمرانی در تقاطع چهارسطحه آذربایجان، زیرگذر این تقاطع احداث و پل‌های B1 و B4 نیز تا اسفند ماه سال جاری گشایش می‌یابد.
شهردار ارومیه به پروژه ساماندهی سایت پسماند شهر ارومیه به مبلغ بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال نیز اشاره و ابراز امیداور کرد که با بهره‌برداری از این پروژه و سایر پروژه‌های عمرانی خواهیم توانست در خدمات‌رسانی به مردم قدم‌های مثبتی برداریم.

ساخت پل قوسی و آسفالت قسمتی از قطعه کمربندی بیرونی شهر به طول ۱.۸ کیلومتر، احداث پارک در مقیاس محلی در سه محله همچنین فاز دوم ساغلیق باغی، اجرای پروژه دفع آبهای سطحی در خیابان طریقت و پروژه ساحل‌سازی در شهرچای، آسفالت معابر در سطح مناطق پنج‌گانه به مساحت بیش از یک میلیون و ۶۵ هزار متر مربع، جدول‌گذاری به طول ۲۹ هزار متر و پیاده‌روسازی به میزان ۱۶هزار مترمربع از جمله پروژه‌های قابل بهره‌برداری شهرداری ارومیه بود.

Print
259 رتبه بندی این مطلب:
2/0
دی ان ان