• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

پناهی ؛عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر ارومیه: انجام خدمت بی منت به مردم و کمک به توسعه شهر
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

پناهی ؛عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر ارومیه: انجام خدمت بی منت به مردم و کمک به توسعه شهر

لطفا مختصري ازبيوگرافي و سوابق كاري خود را بيان كنيد:

بنده حسین (مالک) پناهی فرزند علی در سال 1344 در خانواده ای مذهبی در روستای گورچین قلعه از توابع بخش انزل شهرستان ارومیه متولد شدم.

 تحصیلات ابتدایی خود را در همان روستا سپري و سپس جهت ادامه تحصيل به همراه خانواده عازم شهرارومیه شدم. مقطع راهنمایی بنده مقارن بود با اوج وقايع انقلاب اسلامی، که بنده نيز به نوبه خودم همگام با طيف عظیم دانش آموزان علیه رژیم طاغوت شروع به فعالیت انقلابی نمودم .

در سال 1361 با احساس مسئولیت برای دفاع از میهن اسلامی در سن 16 سالگی وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدم و در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع جانبازی نائل آمدم. در حین خدمت به ادامه تحصیلات عالیه خود در مقطع کارشناسی ( رشته اقتصاد بازرگانی ) پرداخته و از آنجایی که علاقه و انگیزه فراوانی برای کسب علم و دانش در خود احساس می کردم جهت تکمیل تحصیلات عالیه خود عازم تهران گشته و موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت شدم. پس از 28 سال خدمت صادقانه در سال 1389 با رتبه 21 (عنوان سرداری) و دکترای جانبازی مفتخر به بازنشستگی شدم.

از سوابق كاري خود مي توانم به مواردي چون تدریس در سطوح مختلف دانشگاهی و غیر دانشگاهی، مسئول هیئت علمی و امور اساتید و مربیان دردانشگاه امام حسین (ع) تهران،مسئول واحد ارزیابی و توسعه آموزش در دانشگاه امام حسین (ع) تهران، معاون آموزشی دانشگاه امام حسین (ع) ارومیه، عضو شورای فرماندهی سپاه شهداء استان، مدیر آموزشی در سطح سپاه استان و قرارگاه حمزه سید شهداء (ع)، معاون تربیت و آموزش منطقه مقاومت استان آذربایجان غربي، معاون تربیت و آموزش سپاه شهداء استان، عضو هیئت رئیسه مراکز آموزشی سپاه،  رئیس ستاد مرکز آموزش مالک اشتر، مدیر عامل تعاونی مسکن دانشکده علوم و فنون (عمرانی )،  مسئول کمیته آموزش هیئت رزم آوران استان(ورزشی ) اشاره كنم,همچنین کاندیدای مجلس نهم وکسب نزدیک به چهل هزار رای مردم شریف ارومیه شدم.و در حا حاضر نیز به عنوان هئیت رییسه و عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در خدمت مردم شریف ارومیه فعالیت می نمایم

با توجه به حضور در  رقابت های شورای شهر هدف اصلی شما در این خصوص چیست؟

بايد گفت كه هرکدام از کاندیداها در هر انتخاباتی دلایلی برای حضور دارند که در قالب شعارهای رنگا رنگ و بسیار جذاب  طرح می کنند؛ شعارهایی که هرکدام  جمعیت هدفی را نشانه می گیرد تا با تکیه گاه ساختن آن بتوانند رای مردمی را جذب نماید،امابايد تاكيد كنم كه بنده در وحله اول صرفا جهت لبيك گفتن به فرمايشات مقام معظم رهبري در راستاي خلق حماسه سياسي و مشاركت حداكثري در عرصه سياسي وارد اين ميدان شدم و در گام دوم با درك دغدغه های فرهنگی و عمراني شهرمان در اين رقابتها حضور پيدا كردم و تداوم آن را از طريق فرهنگ سازي براي خلق حماسه اقتصادي با محوريت اقتصاد مقاومتي مي دانم.

در مرحله بعد ارج نهادن به خواست ملت شریف و بزرگ اروميه كه بخشي از آن ها خواستار حضور بنده در این انتخابات بودند و خدمت بي منت به اين مردم كه به گفته امام (ره) "ولي نعمت ما هستند". را بعنوان یک تکلیف و وظیفه قبول نمودم و بایستی جهت بهبود و توسعه سطح کیفیت زندگی مردم عزیز شهر اروميه و همچنین کمک به ترویج فرهنگ اسلامی و ارتقای سطح شادی و نشاط  و تعالی عمومی  را به عنوان ديگر اهداف اينجاب براي حضور در انتخابات میتوان نام برد.

.

مشکل اساسی شهرستان ارومیه را در حال حاضر چه چیزی میدانید؟ و اولویت طرح های مهم خودتون رو برای خوانندگان عزيز ما نام ببرید ؟

وجود معضلات متعدد  فرهنگي، اجتماعي و عمراني، در زمینه آسیب های اجتماعی مي توان به بحث اعتیاد و تکدی گری اشاره كرد كه مهمترین دغدغه مردم و مسئولین است بحث ترافیک هم یکی دیگر از مشکلات اساسی و آزار دهنده شهر ارومیه است که روز به روز هم پیچیده تر و بزرگتر می شود از سوی دیگر تبعیض در عمران شهری وكمبود فضاهای مناسب ورزشی و فرهنگی، توسعه كم فضاهای سبز، وجود بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری که بخش قابل توجهی از سطح شهر ارومیه را فرا گرفته است، توجه به جريانات سياسي و فرهنگی که درگيري هاي درون گروهي بين مسئولين شهري و عدم تعامل و همكاري بين بخشي كه فاصله زيادي بين عملكرد مورد انتظار و عملكرد واقعي مسئولين ايجاد كرده است، دوري از الويت قرار دادن تخصص و كارآمدي در انتخاب مسئولين و مديران شهري و بساري موارد ديگر از مشكلات و معظلات نهان و پنهان شهر عزيزمان هستند اما بنده براي خروج اين مشكلات معتقدم كه بايد ابتدا روحيه همدلی و همسویی در بين اعضاي شورا شهر و مسئولین شهري ايجاد كنيم رضایت عمومی مردم ارتقاء يابد و رشد اين روحیه اتحاد و همسویی موجب شور و شوق و مشارکت عمومی مي شود. در مرحله بعد با باز تعريف جایگاه شورای شهر در مدیریت شهری و تغییر رویکرد مدیریت شهری از حالت سنتی به علمی مي توان به سمت مديريت واقعي و موثر حركت كرد. اين موارد در گرو توجه به امر مطالعه و تخصص گرايي امكان پذير است  كه تاسيس  مرکز پژوهشکده شورای اسلامی شهر ارومیه زير نظر شوراي شهر مي توند قدمي موثر باشد. ایجاد شادابی و نشاط در مردم با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی و کمک به توسعه صنعت گردشگری و جذب توریست مي تواند تاثير مثبتي بر معيشت مردم داشته باشد. تحقق واقعی و اعمال خواسته های مردم در تدوین برنامه ها و سیاست گذاری های مدیریت شهری از برنامه هاي آتي بنده خواهد بود و با ايجاد مدیریت محله محوری و ایجاد بازارهای روز در محلات مختلف هر چه بيشتر شاهد سهولت انجام امورات مردم شريف اروميه رفاه حال اين عزيزان باشيم.

شما به عنوان منتخب شورای اسلامی شهر ارومیه چه نظری در مورد شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری  به نام (حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی )مزین شد, دارید:

حماسه سياسي :

سيروسياحت‌در‌تاريخ وسرنوشت جوامع بشري موجب  شناسايي ‌حماسه‌آفرينان‌ و ويژگيهاي آنان مي‌گردد. مكتب و فرهنگ ما از نظر وجود حماسه آفرينان سياسي و ديني ،غني مي‌باشد مثلاً : در صدر اسلام مي‌توان از امامان معصوم (ع) خصوصاً سياستمداران بزرگی چون حضرت علي(ع) و يا از سرور سالار شهیدان حضرت امام‌ حسين (ع) و يار و برادر با‌وفايش حضرت ابوالفضل (ع) يا حتي حربن يزيد رياحي كه امامش اورا آزاده خواند، و درتاريخ معاصر از امام خميني (ره) ويا شهدا و جانبازان ‌گرانقدر، نام برد.که این نوع خلق حماسه ها در عالم بی نظیر است.

لذا هر يك از ما به عنوان يك انسان، وظيفه داريم ضمن شناسايي حماسه‌آفرينان مكتب و فرهنگ خود و الگو قراردادن آنها ، نسبت به كشف و رشد و شكوفايي استعدادهاي اعطايي خداوند، تلاش نموده، و خود را به سلاح خلاق حماسه آفرين مجهز، تا در رشد و تعالي جامعه اسلاميمان نقشي موثر ايفا نمائيم. پس خلاق بايد، براي خلق‌حماسه‌سياسي آگاه، بصير، شجاع، توانمند، مجرب، تلاشگر،مدير، مدبر، برنامه‌ريز، اخلاق مدار و بدور ازخودكامگي ، افراط‌ وتفريط ‌درهمه امور و.... مستعد، مصمم ومتوكل درانجام امور باشد.

که خوشبختانه مردم ما دارای چنین ویژگیهایی بوده وهستندکه میتوانند در شرایط نیاز حماسه آفرینی نمایند, که خلق حماسه سیاسی انتخابات ریاست جمهوری وشورای اسلامی در سال حماسه سیاسی یکی از آنهاست.

حماسه اقتصادي:

خلاق براي خلق حماسه اقتصادي‌درجامعه اسلامي ما علاوه بردارا بودن ويژگيهاي فوق، بايد باور‌ و اعتقاد داشته باشد، اقتصاد درمكتب پويا وغني اسلام هدف نمي‌باشد، بلكه وسيله‌اي است براي تحقق اهداف،  و اين مكتب مي تواند علاوه بر تامين نيازهاي معنوي بشر درتامين نيازهاي مادي او نيز نقش آفريني‌كند. همچنين بپذيرد، بخشي ازمشكلات اقتصادي جامعه ما ناشي از نگرش غلط زياده خواهي، منفعت طلبي، راحت طلبي و ... حاكم برتفكرتعدادي مردم گرديده، بطوريكه مطالبات معنوي جامعه به مطالبات اقتصادي تنزل ياقته، و اين تغيير نگرش جامعه منبعث از عدم توجه به اقتصاد اسلامي و الگو سازي اقتصاد غربي مي‌باشد.  لذا درشرايط فعلي‌كه اقتصاد جهاني نابسامان،  تحريم‌هاي اقتصادي نظام سلطه براي به زانو درآوردن اين ملت ادامه دارد، بايد براي خلق حماسه اقتصادي علاوه بر توجه به ساز وكارها ، سيستم‌ها و برنامه ‌هاي اقتصادي ، به راه حل‌هاي غير اقتصادي مانند فعاليتهاي فرهنگي توجه ويژه نمود.که تجربه گذشته در دوران دفاع مقدس بیانگر این واقعیت است که در شرایط خاص باید به اقتصاد مقاومتی پناه برد و با تفکر بسیجی دوران گذشته برای آینده تدبیر مناسب اندیشید.

اميدوارم با همكاري دوستان در شوراي شهر و همه مديران شهري و با دعا و هم ياري مردم فهيم و عزيز به یک شهر ایده آل مورد نظر شهروندان اروميه برسيم .

 

Print
1144 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان