• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

پیام شهردار ارومیه به‌مناسبت نهم اردیبهشت، روز شوراها
Anonym

پیام شهردار ارومیه به‌مناسبت نهم اردیبهشت، روز شوراها

به گزارش ارتباطات و بین الملل شهرداری ارومیه، در این پیام آمده است؛
شورا اراده جمعی برای اداره امورات شهر و روستا است و این یک اصل پذیرفته شده تلقی می‌شود که خرد جمعی که حاصل برآیند افکار، ایده‌ها و آرای مختلف و گاه حتی متضاد است، بر کار فردی و ایده‌های انفرادی ارجحیت دارد. بنابراین می‌توان در سایه وجود شوراها و هم‌چنین همت اجتماعی و غیرت و پاکدستی، شهر و روستایی آباد و شاداب داشت.
شورا یک نماد نیست، بلکه استوانه استوار بنیاد پیشرفت است و اگر این نهاد با حساسیت، منابع موجود، خلأهای شهری و روستایی و راه‌حل‌های رفع موانع را ارزیابی کند، به‌راحتی می‌تواند برنامه‌ریزی روشنی برای پیشرفت داشته باشد و مجموعه کارکنان، در نهادهای شهرداری و دهیاری‌ هم یک برنامه روشن را راحت‌تر اجرایی خواهند کرد.
یکی دیگر از مسائلی که می‌تواند بر عملکرد شوراها تاثیر بگذارد، میزان نظارت بر نهادهای اجرایی شهر و روستا است. موضوع نظارت بر عملکرد مجریان برنامه، می‌تواند از هدررفت منابع جلوگیری کند و از سوی دیگر باعث تسریع روند اجرایی شدن برنامه‌های موجود باشد. بنابراین از شوراها می‌توان به‌عنوان ابزار رصد نیرومند و چشم بینایی نام برد که مسائل و مشکلات را ارزیابی می‌کند و با استفاده از منابع در دسترس برای رفع آن‌ها برنامه می‌ریزد و بر اجرای برنامه نظارت می‌کند.
اینک که در زیر سایه عنایات خداوند متعال، در سراسر ایران اسلامی پنجمین دوره وجود نهاد شوراها را تجربه می‌کنیم، همه تلاش‌های خالصانه ادوار گذشته و فعلی شوراها را ارج می‌نهیم و نهم اردیبهشت را که به نام شوراها مزین شده گرامی می‌داریم.
این روز را به تمامی شوراهای شهر و روستا در اقصی نقاط میهن عزیزمان و خصوصا اعضای اسلامی شهر ارومیه تبریک عرض می‌کنم و امید آن دارم که با علم و همت این عزیزان و با تعامل دوسویه بتوانیم شهری آبادتر و زیباتر داشته باشیم.
محمد حضرت‌پور ـ شهردار ارومیه
Print
566 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان