• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

پیشنهاد واگذاری اراضی ملی در اختیار دولت به شهرداری ها/ نبود تعامل دلیل اصلی مشكلات
Anonym

پیشنهاد واگذاری اراضی ملی در اختیار دولت به شهرداری ها/ نبود تعامل دلیل اصلی مشكلات

قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره لایحه مدیریت شهری:

به گزارش  روابط عمومی شهرداری ارومیه، خلیل راحتی قائم مقام سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در همایش هفتمین همایش شهر ایده‌آل که با حضور اعضای شورای عالی استان‌ها، شوراها و شهرداران سراسر کشور برگزار شد، اظهارداشت: آسیب‌ها و بافت‌های فرسوده از سال 74 با حدود 15.9 درصد بوده است که سال 84 به 17.9 درصد و سال 94 به 20.2 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در کشور 1245 شهر داریم و ازاین تعداد شاید بیش از 1000 شهر ما دچار مشکل هستند، گفت: 60 هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری‌هاست که در بودجه شهرها با عدم توازن مواجه هستیم. و بیش از 70 درصد جمعیت در ضلع بالای کشور قرار دارد؛ دلیل این عدم توازن چیست؟ .

قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به تعامل بین دولت و مدیریت شهری  افزود: بزرگترین دلیل عدم حل مشکلات کشور تفاهم و تعامل با افراد است که رعایت نمی‌شود. اگر مشکلات فعلی در این دوره با تاکید بر تعامل حل نشود در دیگر دوره های بعدی نیز حل مشکل سخت تر خواهد شد.

وی با اشاره به قانون اساسی کشور گفت: در این قانون درباره شوراها مواردی مختلفی را مطرح کرده  و آیات و روایات متعددی ازاهمیت شوراها سخن گفته و همچنین پاسخگویی مدیران به شوراها نیز در این قانون آمده است.

قائم مقام سازمان شهرداری ها و دهیاری ها بیان داشت: 5 لایحه به دولت برای ارسال به مجلس ارسال کردیم که به صورت مشترک با ارگان ها و نمایندگان شورای عالی که درجلسه حضور داشتند تدوین کردیم که هرکدام در حل مشکلات فعلی تاثیرگذار است.

راحتی یادآور شد: بیش از 100 هزار نفر پرسنل شهرداری‌ها دچار مشکل استخدامی هستند و در لایحه استخدامی که به مجلس رفته است قرار است نسبت به حل این مشکلات اقدام کنند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در روز همایش بزرگ شوراها قول ارسال لایحه درآمد پایدار شهرداری ها و لایحه مدیریت یکپارچه شهری به مجلس شورای اسلامی را دادند تاکید کرد وقتی درآمد پایدارنباشد نمی توان برنامه پایدار هم داشت.

قائم مقام سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: شهرداری تنها ارگانی است که باید هم بر درآمد و هم بر هزینه خود مدیریت کند .

وی افزود:همه افراد با شهرداری ها در ارتباط هستند. بیش از 4درصد درآمد پایدار شهرداری ها به ساخت و ساز متکی هستند.

راحتی در ادامه سخنان خود لایحه مدیریت یکپارچه شهری را پربحث دانست و در این باره گفت: در این لایحه پیشنهاد شده بحث های زمین های اراضی ملی که دراختیار دولت است به شهرداری ها و اگذار شود.

به گفته وی؛ دراین لایحه خدمات زیر بنائی،فضاهای ورزشی، جایگاه سوخت، حمل ونقل بار و مسافر، پسماندهای شهری، امداد و نجات، محیط زیست، پارک های ملی، باغ های وحش و خیلی از کارهای بزرگ ساماندهی خواهد شد. این لایحه در حال حاضر در کمیسیون های فرعی قرار دارد .

منبع: شورای عالی استانها

Print
782 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان