چند هسته ای شدن ارومیه با تکمیل مجموع طرح واحد رینگ ها و کریدورها
به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، «ابراهیم صفری» بیان کرد: یکی از طرح های چند بعدی و غنی حوزه عمران شهری شهرداری که به صورت طرح واحد نمود پیدا کرده، موضوع شناسایی و طراحی رینگ ها و کریدورهای شهر ارومیه است که بر این اساس سه رینگ مهم به صورت آزاد راه و بزرگراه و 5 کریدور شمالی و جنوبی و شش کریدورغربی و شرقی خیابان های اصلی شهر دراین طرح واحد تعریف و هم اینک در سطح شهر ارومیه در حال اجرا است.
وی با اشاره به رینگ اول به طول حدود 6 هزار متر و در پوسته عرضی 20 متر ، گفت: این رینگ شامل خیابان های مدنی 1و 2 و 3 ، مطهری، منتظری ، باکری، کاشانی، امینی است که ساخت تقاطع های غیر همسطح در این خیابان ها در دست مطالعه است.
مهندس صفری با اشاره به رینگ دوم و همان رینگ اصلی و مهم شهر ارومیه، اظهار کرد: این رینگ به طول 23 کیلومتر که 5/8 کیلومتر آن در پوسته عرضی 85 متر و مابقی آن یعنی 5/14 کیلومتر در پوسته عرضی 64 متر طراحی شده و شامل آزاد راه خاتم النبیاء ، بزرگراه والفجر، امامت ، امام علی ، پل های شهید بهشتی ، مادر ، باهنر ، مدرس ، بزرگراه شهید رجایی و بلوار دانشگاه و تلاقی آن با آزاد راه سرو است.
وی با بیان اینکه در رینگ دوم 17 تقاطع غیر همسطح پیش بینی شده است ، گفت: تمام اولویت برنامه های شهرداری ساخت و تکمیل هر چه زودتر این 17 تقاطع غیر همسطح است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه با اشاره به رینگ سوم یعنی کمربندی دوم و بیرونی شهر ارومیه، بیان کرد: رینگ بیرونی شهر یا کمربندی دوم برابر با مطالعات انجام یافته در طول 27 کیلومتر بوده وساخت 5 تقاطع غیر همسطح نیز در این رینگ مطالعه شده که هم اینک این مطالعات در دست اجرا است.
وی مجموع طرح رینگ ها و کریدورهای شهر ارومیه را به طول 160 کیلومتر عنوان کرد و گفت: این طرح واحد مجموعه رینگ ها و کریدورها، ابتکاری اقتباس شده از نظام نوین شهر های پیشرفته جهان است.
صفری با اشاره به اینکه مجموع رینگ ها و کریدورها ی شهر ارومیه به عنوان یک طرح واحد در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری ارومیه بر روی مقاصد چند اهدافی استوار است، عنوان کرد: نخستین هدف مهم این طرح سفری پیوسته و بدون توقف با حذف جراغ قرمز ها در مسیر سفر و درواقع همان روان سازی ترافیک است.
وی با بیان اینکه با اجرا و تکمیل مجموعه واحد طرح کریدورها و رینگ ها ، شهر ارومیه چند هسته ای خواهد شد، بیان کرد: روان سازی مسیر تردد و چند هسته ای شدن ارومیه باعث ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری بیشتر در امتداد رینگ های شهری و در نتیجه توزیع کاربری ها ی مختلف شهری در امتداد رینگ به دنبال آن شهر توسعه خواهد یافت.
معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه با اشاره به هدف سوم این طرح یعنی ساماندهی محیط های فیزیکی و فضای های باز شهری ،اظهار کرد: از آن جایی که با ساخت تقاطع ها ی غیر همسطح، ستون های این تقاطع به طرح های گرافیستی زیبا منقش می شود در نتیجه شاهد کاهش آلودگی بصری و افزایش نشاط در روحیه شهروندان خواهیم بود.
وی تمام دغدغه ها و افق فکری شهرداری ارومیه را در دستیابی به دو کلمه یعنی کاهش آلودگی در شهر و سلامتی شهروندان خلاصه کرد وگفت: تمام تلاش شبانه روزی شهرداری ارومیه و خلق ایده ها ی مملو از سناریوهای جهانی از سر عشق به شهروندان ارومیه و خدمت به کرامت والای انسانی است.