• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

چند هسته ای شدن ارومیه با تکمیل مجموع طرح واحد رینگ ها و کریدورها
نویسنده
/ دسته ها: اخبار شهرداری

چند هسته ای شدن ارومیه با تکمیل مجموع طرح واحد رینگ ها و کریدورها

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، «ابراهیم صفری» بیان کرد:  یکی از طرح های چند بعدی و غنی حوزه عمران شهری شهرداری که به صورت  طرح واحد  نمود پیدا کرده،  موضوع شناسایی و طراحی  رینگ ها و کریدورهای شهر ارومیه است که بر این اساس سه رینگ مهم  به صورت آزاد راه  و بزرگراه و 5 کریدور شمالی و جنوبی و شش کریدورغربی و شرقی خیابان های اصلی شهر دراین طرح واحد تعریف و هم اینک در سطح شهر ارومیه در حال اجرا است.

وی با اشاره به رینگ اول به طول حدود 6 هزار متر و  در پوسته  عرضی  20 متر ، گفت:  این رینگ شامل خیابان های  مدنی 1و 2 و 3 ، مطهری، منتظری ، باکری،  کاشانی، امینی است که ساخت تقاطع های غیر همسطح در این خیابان ها در دست مطالعه است.

مهندس صفری با اشاره به رینگ دوم و همان رینگ اصلی و مهم شهر ارومیه، اظهار کرد:  این رینگ به طول 23 کیلومتر  که  5/8 کیلومتر  آن در پوسته عرضی 85 متر  و مابقی آن  یعنی 5/14 کیلومتر  در پوسته عرضی 64 متر  طراحی شده  و شامل  آزاد راه خاتم النبیاء ، بزرگراه والفجر،  امامت ، امام علی ، پل های شهید بهشتی ، مادر ، باهنر ، مدرس ، بزرگراه  شهید رجایی و بلوار دانشگاه و تلاقی آن با آزاد راه سرو است.

وی با بیان اینکه در رینگ دوم  17 تقاطع  غیر همسطح پیش بینی شده است ، گفت: تمام اولویت برنامه های شهرداری ساخت و تکمیل هر چه زودتر این 17 تقاطع غیر همسطح است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه با اشاره به رینگ سوم یعنی  کمربندی  دوم و بیرونی  شهر ارومیه، بیان کرد: رینگ بیرونی شهر  یا کمربندی دوم برابر با مطالعات انجام یافته در طول 27 کیلومتر بوده وساخت  5 تقاطع غیر همسطح نیز در این رینگ مطالعه شده که هم اینک این مطالعات در دست اجرا است.

 وی مجموع طرح رینگ ها و کریدورهای شهر ارومیه را به طول 160 کیلومتر عنوان کرد و گفت:  این طرح واحد مجموعه رینگ ها و کریدورها، ابتکاری اقتباس شده از نظام نوین  شهر های پیشرفته جهان است.

 صفری  با اشاره به اینکه مجموع  رینگ ها و کریدورها ی شهر ارومیه به عنوان یک طرح واحد در  حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری ارومیه بر روی مقاصد چند اهدافی استوار است، عنوان کرد: نخستین هدف مهم این طرح  سفری پیوسته و بدون توقف با حذف جراغ قرمز ها در مسیر سفر و درواقع همان روان سازی ترافیک است.

وی با بیان اینکه با اجرا و تکمیل مجموعه واحد طرح کریدورها و رینگ ها ، شهر ارومیه چند هسته ای خواهد شد، بیان کرد: روان سازی مسیر تردد و چند  هسته ای شدن ارومیه باعث ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری بیشتر در امتداد رینگ های شهری و در نتیجه توزیع کاربری ها ی مختلف شهری در امتداد رینگ به دنبال آن شهر توسعه خواهد یافت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه با اشاره به هدف سوم این طرح یعنی ساماندهی محیط های فیزیکی  و فضای  های باز شهری ،اظهار کرد: از آن جایی که با ساخت تقاطع ها ی غیر همسطح، ستون های این تقاطع به طرح های گرافیستی زیبا منقش می شود در نتیجه  شاهد کاهش آلودگی بصری و افزایش نشاط در روحیه شهروندان خواهیم بود.

 وی تمام دغدغه ها و افق فکری شهرداری ارومیه را در دستیابی به دو کلمه یعنی کاهش  آلودگی  در شهر  و سلامتی شهروندان خلاصه کرد وگفت: تمام تلاش شبانه روزی شهرداری ارومیه و خلق ایده ها ی مملو از سناریوهای جهانی  از سر عشق به شهروندان ارومیه و خدمت  به کرامت والای انسانی است.

Print
1260 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان