• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

کاهش مدیریت تقاضای سفر، عاملی مهم در کاهش ترافیک ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

کاهش مدیریت تقاضای سفر، عاملی مهم در کاهش ترافیک ارومیه

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، «محمد خالد حاتمی» با بیان اینکه باید در کنار توسعه حمل و نقل عمومی و ساخت زیر گذر و روگذر ترویج فرهنگ عمومی استفاده درست از خودرو، مدیریت تقاضای سفر به داخل هسته مرکزی شهر و مدیریت پارکینگ های سطح شهر و ایجاد پارک سوار را فراموش نکرد افزود: حل کردن معضل ترافیک به صورت مقطعی در شهر ارومیه باعث بروز مشکلات عدیده ای در دراز مدت می شود، افزود: باید در برنامه های مدیریت شهری ارومیه دست یافتن به حمل نقل پایدار یعنی راحت ترین، ارزان ترین ومنطقی ترین سیستم حمل و نقل مد نظر قرار گیرد.

حاتمی با بیان اینکه برای کاهش ترافیک در شهر مدیریت تقاضای سفر در طرح جامع تفصیلی ارومیه لحاظ شده است، اظهار داشت: باید مسافرت های روزانه به مرکز شهر ارومیه با ساخت مجتمع های آموزشی، تجاری، ورزشی و پزشکی در شهرک های اقماری کاهش یابد و همچنین از آنجایی که یکی از عوامل تشدید ترافیک در هسته مرکزی شهر وجود مجتمع های پزشکی است که شهرداری ارومیه در این راستا ساخت شهرک سلامت را در دستور برنامه های مطالعاتی خود قرار داده است .

وی با اشاره به ایجاد پارک سوار در شهر ارومیه ، خاطر نشان کرد: باید در حاشیه شهر محلی برای پارک سوار ها در نظر گرفته شود که شهروندان بتوانند خودرو های خود را آنجا پارک و به سمت مرکز شهر برای انجام امورات خود حرکت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به ضعف فرهنگی درباره آموزش فرهنگ رانندگی،  گفت: علاوه بروجود نواقص در سیستم حمل و نقل عمومی، ضعف فرهنگی درباره آموزش فرهنگ درست رانندگی باعث افزایش ترافیک در سطح شهر شده است.

وی ادامه داد:  برای فرهنگ سازی آموزش ترافیک برای شهروندان باید ابتدا بین مردم و مسئولان  اعتماد  متقابل باشد وقتی  این اعتماد باشد در این صورت می توان در فرهنک سازی آموزش ترافیک موفق بود.

حاتمی با اشاره به ساخت تقاطع غیر هم سطح برای کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر ارومیه ، اظهار کرد: برای این منظور یک رینگ میانی در هسته مرکزی شهر در نظر گرفته شده است که مطالعات ساخت ان هم اکنون در دست اجرا است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه هم پوشانی سازمان های متولی ترافیک و حمل و نقل شهری با یگدیگر و فرهنگ سازی استفاده از وسایط نقلیه عمومی توسط شهروندان را از جمله بهترین روش ها در راستای حل معضل ترافیک در سطح شهر ارومیه دانست

Print
616 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان